مقاله کامل درباره عناصر شیمیایی در 170 صفحه با فرمت word
تـاریخچــه:
(آنگلوساکسون: Siolfur, Seolfor لاتین: نقره (Argentom). نقره از زمانهای قدیم شناخته شده بوده است و در کتاب انجیل عهد عقیق به آن اشاره شده است. باقی ماندههای سربارهای در آسیای دور و در جزایری در دریای اژه نشان میدهد که بشر از 3000 سال پیش از میلاد قادر به جداسازی نقره از سرب بوده است.
منــابع
نقره به صورت خالص و در سنگهای معدنی و از جمله مهمترین آنها آرگنیت (Ag2S) و کلرید نقره (AgCL)؛ سرب، سرب-روی، مس، طلا، و سنگهای معدنی مس-نیکل وجود دارد.
مکزیک، کانادا، پرو، و ایالات متحده تولید کنندههای اصلی نقره در نیم کرهی غربی هستند.
روش تولیـــد
نقره در طی پالایش الکترولیکی مس نیز بازیابی می شود. نقره ی خالص تجاری حداقل 9/99 درصد نقره دارد. خلوصهای بیش از 999/99 درصد به صورت تجاری قابل دسترسی هستند.
ویــژگیهــا
نقرهی خالص، درخشش فلزی سفید و خیره کنندهای دارد. کمی از طلا سختتر و بسیار شکل پذیر و چکش خوار است و از این حیث بعد از طلا و شاید پالادیم قرار میگیرد. نقرهی خالص بالاترین رسانایی الکترونیکی و حرارتی و پایینترین مقاومت تماسی را در بین همهی فلزات دارد.نقره در هوا و آب و خالص پایدار است اما در تماس با ازن، سولفید هیدروژن یا هوای دارای گوگرد، تیره میشود. آلیاژهای نقره مهم هستند.
کـاربـرد
نقرهی ناب (نقره استرلینگ) در جواهرات و ظروف نقره که ظاهر در آنها مهمترین عامل است، استفاده می شود. این آلیاژ حاوی 5/92 درصد نقره و باقی مانده مس و یا برخی از فلزات دیگر است. نقره از مهمترین مواد در عکسبرداری است، حدود 30 درصد مصرف صنعتی نقره در آمریکا به این کاربرد مربوط میشود. نقره در آلیاژهای دندانی نیز استفاده میشود. در ساخت لحیم و آلیاژهای لحیمکاری سخت، اتصالات الکتریکی و باتریهای پر ظرفیت نقره-روی و نقره-کادمیم از نقره استفاده میگردد. رنگهای نقره در ساخت مدارهای چاپی به کار میروند.در تولید آیینه از نقره استفاده میشود و میتوان آن را از طریق رسوب شیمیایی، رسوب الکتریکی یا تبخیر بر روی شیشه یا فلز رسوب داد. هنگامی که رسوب تازه است، مهمترین انعکاس دهندهی نور مرئی شناخته میشود. اما به سرعت تیره شدن و بیشتر خاصیت انعکاسی خود را از دست میدهد. نقره انعکاس دهندهی ضعیف اشعهی ماوراء بنفش است. فولمینات نقره مادهی منفجرهی قدرتمندی است که گاهاً در حین فرایند نقره پوشی تشکیل میگردد. یدید نقره در باردار کردن ابرها جهت تولید باران استفاده میشود. کلرید نقره خواص نوری جالبی دارد زیرا میتوان آن را شفاف نمود، همچنین به عنوان چسب شیشه کاربرد دارد. نیترات نقره یا سنگ جهنم، مهمترین ترکیب نقره است و در عکسبرداری کاربرد فراوانی دارد. نقره قرنها بهطور سنتی در ضرب سکه در بسیاری از کشورها استفاده میشده است. البته در سالهای اخیر، مصرف نقره بسیار بیشتر از تولید آن بوده است.
ملاحــظات به کـارگیـری
در حالی که نقرهی سفید سمی محسوب نمیشود اما بیشتر نمکهای آن سمی هستند. تماس با نقره(فلز یا ترکیبهای محلول) در هوا نباید بیش از 01/0 میلی گرم بر متر مکعب (با 8 ساعت کار روزانه و متوسط هفته ای40سال کار) باشد. ترکیبهای نقره را می توان در یک دستگاه چرخشی جذب کرده و نقرهی احیاء شده را در بافتهای مختلف بدن رسوب داد. شرایطی مشهود به آرگیریا با ایجاد رنگ قهوهای کمرنگ پوست و غشای مخاطی همراه است. نقره اثرات گندزدایی دارد و بسیاری از ارگانیسمهای کوچکتر را بدون هیچ صدمهی جدی به حیوانات بزرگتر از بین می برد.
قیـمت
در 1939، قیمت نقره توسط آمریکا تثبیت گردید.................. در 71 سنت بر............ و در سال 1946، 5/90 سنت بر............... در نوامبر 1961...........
.......................
ضرب سکه در 1965............................
.............. . این اولین تغییر در ضرب سکهی آمریکا از زمان وضع سیستم........................ در 1792 بود. .................................................
...............................
ترکیب سکههای یکو پنج سنتی بدون تغییر باقی ماند. سکه های یک سنتی 95درصد مس و5 درصد روی هستند. سکههای پنج سنتی 75 درصد مس و 25 درصد نیکل و دلارهای قدیمی نقره، 90درصد نقره و10 درصد مس دارند. سکههای................... قدیمیتر با 90درصد نقره و 10 درصد مس............................................... : البته در عمل.............................(قانون گریشام)[1]
زیرا ارزش کنونی نقره از ارزش پولی آن بیشتراست. سکههای نقرهی دیگر کشورها با سکههای ساخته شده از سایر فلزات جای گزین شده است. در24 ژانویهی 1968، حکومت آمریکا........................................................................ . از آن زمان، قیمت نقره نوسان زیادی پیدا کرده است. مثلاً در ژانویهی 1990، قیمت نقره تقریباً 25/5 دلار به ازای............................... بود. البته بیش نوسان قیمت به دلیل ناپایداری بازار بوده است.
نيكـــــل ( Nickel )
تـــاريخچــه
(نيكل آلماني، ..................................) كرونستد[2]در 1751، نيكل را در كوپرنيكل (نيكوليت) كشف كرد.
منــــــابع
نيكل به عنوان يك جزء در بيشتر شهاب سنگها يافت ميشود و اغلب به عنوان يكي از معيارهاي تشخيص يك شهاب سنگ از ساير كانهها به خدمت گرفته ميشود. شهاب سنگهاي آهني يا سيدريتها ممكن است حاوي آهن آلياژ شده با 5 تا 20 درصد نيكل باشند. نيكل تجاري از پننلنديت و پيرهوتيت منطقهي سد بودري[3]در انتاريو[4]به دست ميآيد. اين منطقه30 درصد مصرف جهاني نيكل را توليد ميكند.
منابع ديگري در ...............، استراليا، كوبا، اندونزي و چند جاي ديگر وجود دارد.
ويـژگيهـا
نيكل سفيد نقرهاي است و جلاي زيادي پيدا ميكند. نيكل سخت، چكش خوار، شكل پذير، نسبتاً فرو مغناطيس و رساناي نسبي حرارت و الكتريسيته است. نيكل گروه فلزات آهنـكبالت تعلق دارد و در تشكيل آلياژها ارزش زيادي دارد.
كاربردهـــا
نيكل در توليد فولاد زنگ نزن و ساير آلياژهاي مقاوم به خوردگي مانند اينوار(R )، مونل(R )، اينكول(R ) و هستالويها (R )كاربرد فراواني دارد. لولههاي ساخته شده از آلياژ مسـنيكل بهطور گسترده در ساخت كارخانههاي آب شيرينكني براي تبديل آب دريا به آب شيرين استفاده ميشوند. نيكل درتوليد سكهها بهكار ميرود. فولادنيكلدارنيز براي ................. استفاده ميشود. نيكل جزيي از نيكروم(R )، پرمالوي(R )وكستنتان نيز هست.
نيكل شيشهاي با رنگ سبز كمرنگ به دست ميدهد. آب كاري نيكل اغلب در ايجاد پوشش محافظ روي ساير فلزات استفاده ميگردد و نيكل بسيار ريز، كاتاليستي براي هيدروژنه كردن روغنهاي گياهي است. در سراميكها، در توليد مغناطيسهاي آلنيكو و در باتري ذخيرهسازي اديسون (R ) نيز از نيكل استفاده ميگردد.
مبلغ واقعی 25,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 12,500 تومان
برچسب های مهم
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی پروموشن فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 35 پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پروموشن فروش چیست؟اهداف پروموشن فروشعرضه محصول جدیدجذب مشتری جدید حفظ روحیه رقابتی استراتژیهای پروموشن فروشاستراتژی کششاستراتژی فشاراستراتژی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مشتری مداری چیست؟اهمیت مشتری مداری افزایش اعتماد مشتریرضایت بیشتر کارکنانفروش بیشتر محصولافزایش سودآوریاعتبار و شهرت بیشترچطور مشتری مدار ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حاشیه فروش چیست؟محاسبه حاشیه فروشاهمیت حاشیه فروش سنجش سودآوریارزیابی عملکردکنترل هزینههاانواع حاشیه فروشحاشیه سود ناخالصحاشیه سود ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی قیمتگذاری فریمیوم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمتگذاری فریمیوم چیستاستفاده از قیمت گذاری فریمیوم مزایای قیمت گذاری فریمیومهزینه بازاریابی ناچیزمشتریان احتمالی بسیار زیادخرید با ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت گذاری انتقالی چیست؟اهمیت قیمت گذاری انتقالیاهداف قیمت گذاری انتقالیاهداف بین المللی قیمت انتقالی مزایای قیمت گذاری انتقالیمعایب قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی گاو بنفش در بازاریابی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:استراتژی گاو بنفش چیست؟ویژگیهای یک گاوبنفش تاثیرات استراتژی گاو بنفش جذب خریدارتغییر رفتاری بازارفرصتهاارزندگیخاص بودنروش کشف گاو ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازار سرد فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازار سرد چیست؟ اهمیت بازار سرد شناسایی بازار سرداستراتژی فروش در بازار سردمراحل فروش در بازار سردمرحله اولمرحله دوممرحله سومو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک فروش B2B فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:فروش B2B چیست؟انواع فروش B2Bفروش به تامینکننده و تولیدکنندهفروش به توزیعکننده و خردهفروش فروش خدمات و خدمات عمومیفروش به سازمانهای دولتیفروش به ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با متاورس فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:متاورس چیست؟دنیای متاورس چیست؟تاریخچه متاورسویژگی های متاورسکارکرد متاورس مزایای زندگی در متاورس نمایندگان اصلی متاورسو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی استراتژی قیمت گذاری نفوذی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهقیمت گذاری نفوذی چیست؟استراتژی قیمتگذاری نفوذیاهداف استراتژی قیمتگذاری نفوذیکاربردهای استراتژی قیمت گذاری نفوذیمزایای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی قیمتگذاری تقسیمی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مفهوم قیمت گذاری تقسیمیاهداف قیمت گذاری تقسیمیانواع قیمت گذاری تقسیمیتقسیم قیمت بر اساس مشتریتقسیم قیمت بر اساس تعداد محصولتقسیم قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازاریابی چند سطحی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 16پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتعریف بازاریابی چندسطحیشیوههای بازاریابی چند سطحینحوه کارکرد بازاریابی چند سطحی تفاوت بازاریابی چندسطحی با بازاریابی شبکهای و... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم آنبوردینگ مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:آنبوردینگ (Onboarding) مشتری چیستاهمیت آنبوردینگ مشتریاستفاده از فرآیند آنبوردینگ مشتری مزایای آنبوردینگ مشتری فرایند آنبوردینگ مشتری چقدر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک قیمت گذاری روانشناختی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهقیمتگذاری روانشناسی چیست؟اصول قیمت گذاری روانشناختیاصل قاببندیاصل همخوانیاصل زمینهاصل سیگنالدهیتاکتیک های قیمتگذاری ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نظریه انتظار انگیزه چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نظریه انتظار انگیزه چیست عناصر نظریه انتظار انگیزهروابط نظریه انتظار رابطه تلاشعملکردرابطه عملکردپاداشرابطه پاداش و اهداف شخصیمزایای نظریه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ساختار سازمانی ماتریسی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ساختار سازمانی ماتریسی چیست؟تاریخچه ساختار سازمانی ماتریسیسلسه مراتب در ساختار سازمانی ماتریسیرهبر ماتریسمدیران ماتریسیکارکنان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کار عمیق و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کار عمیق چیست؟کار کم عمق (سطحی) چیست؟مزیتهای کار عمیقاستفاده از کار عمیقابزارهای پیادهسازی تکنیک کار عمیقاستراتژی های کار عمیق ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کپی رایتینگ و مهارت های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کپی رایتینگ چیست؟کپیرایتر کیست اهمیت کپی رایتینگ در بازاریابیمهارتهای کپی رایترکاربردهای کپی رایتینگ حوزه های کپی رایترروابط ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت یادگیری خرد و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 30پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:یادگیری خرد چیستتاریخچهی میکرولرنینگگام های پیاده سازی یادگیری خردمزایای یادگیری خردمعایب یادگیری خرداستفاده از یادگیری خرد روشهای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با تکنیک فروش FAB فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تکنیک FAB چیست؟کاربردهای تکنیک FABمزایای استفاده از تکنیک فروش FABعناصر تکنیک FABچگونه از روش فروش FAB استفاده کنیم؟نمونه های استفاده از ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت اهمیت تجزیه و تحلیل رقبا فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتحلیل رقبا چیست؟هدف از تحلیل رقبا اهمیت تحلیل رقبا نحوه تحلیل رقباشناسایی کسبوکارهای فعال شناخت مشتریان ماتریس مقایسهای رقبامزایای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی ماتریس ارزیابی ریسک فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهماتریس ارزیابی ریسک چیستاهمیت ماتریس ارزیابی ریسکاولویت بندی آسان ریسک هااستراتژی هدفمند برای مدیریت ریسکنحوه کارکرد ماتریس ارزیابی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نظریه برابری انگیزش در محیط کار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهنظریه برابری چیست؟مزایای نظریه برابریمعایب نظریه برابری انگیزشعوامل موثر بر نظریه برابری انگیزشگروه های مرجع بیرون ... ...
جزوه پاورپوینت مرور سریع پاتولوژی: استاد: دکتر اشکان عبدلی فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحه: 425 کیفیت: عالی دانلود نمونه ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی رفتاری و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی رفتاری چیست؟اصول بازاریابی رفتاریشخصیسازی و هدفمندسازیتحلیل دادهها و بررسیهاکمپینهای بر اساس عملکردتقسیم بندی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت برندسازی عاطفی یا احساسی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:برندینگ عاطفی چیستبرندینگ عاطفی از نگاه علمبرندسازی احساسی در مقابل تبلیغات احساسیمزایای برندسازی احساسیمتمایز کردن کسب و کار از رقباایجاد ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نیچ مارکتینگ و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مفهوم نیچ مارکتینگ انواع نیچ مارکتینگبازاریابی نیچ براساس محصولبازاریابی نیچ براساس قدرت خرید مخاطببازاریابی نیچ براساس شرایط افراد ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم داستان برند فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:داستان برند چیستداستانسرایی برند اهمیت داستان برند عناصر کلیدی داستان برندمراحل نوشتن داستان برند قدم اول: شناسایی مخاطبان هدفقدم دوم: ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم سهم بازار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:سهم بازار چیست اهمیت سهم بازارمحاسبه سهم بازار فرق سهم خرید مشتری و سهم بازاراستراتژیهای افزایش سهم بازار آگاهی از برندارتباط با مشتریو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی استراتژی های تعمیم برند فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:برندسازی تعمیم برند چیست؟اهمیت تعمیم برندتفاوت تعمیم برند با توسعه برند مزایای تعمیم برند معایب تعمیم برند مراحل تعمیم برندو... ... ...