دنياي توربين گاز اگر چه دنياي جواني است ليكن با وسعت كاربردي كه از خود نشان داده، خود را در عرصهي تكنيك مطرح كرده است . زمينههاي كاربرد توربينهاي گاز در نيروگاهها و بهخصوص در مواردي كه فوريت در نصب و بارگيري مدنظر است ميباشد. همچنين به عنوان پشتيبان واحد بخار و نيز مواقعي كه شبكه سراسري برق از دست ميرود يعني در خاموشي مورد استفاده قرار ميگيرد.
مضافاً اينكه توربوكمپرسورها كه از انرژي حاصله روي محور توربين براي تراكم و بالا بردن فشار گاز استفاده ميشود، در سكوهاي دريايي ، هواپيماها و ترنها استفاده ميشود .
شكل (1-1) يك توربين گاز معمولي را با مشخص كردن اجزاء نشان ميدهد.
شكل (1-1) : توربين گاز معمولي و اجزاي آن
مختصري از سرگذشت توربينهاي گاز از سال 1791 ميلادي تا به امروز بهشرح زير ميباشد .
اولين نمونه توربين گاز در سال 1791 توسط Jonh Barber ساخته شد . نمونه بعدي در سال 1872 توسط Stolze ساخته شد كه شامل يك كمپرسور جريان محوري چند مرحلهاي به همراه يك توربين عكسالعملي چند مرحلهاي بود كه يك اتاق احتراق نيز در آن قرار داشت . اولين نمونه آمريكايي آن در 24 ژوئن 1895 توسط Charles G.Guritis ساخته شد. اما اولين بهرهبرداري و تست واقعي از توربين گاز در سال 1900 م بوسيله Stolz صورت گرفت كه راندمان آن بسيار پايين بود . در همين سال ها در پاريس يك توربين گاز بوسيله برادرانArmangand ساخته شد كه داراي نسبت فشار تقريبي 4 و چرخ كوريتس به ابعاد 5/93 سانتيمتر قطر با سرعت rpm 4250 بود كه دماي ورودي به توربين حدود 560اندازهگيري شد و راندمان آن در حدود 3% بود. H.Holzwarth اولين توربين گاز با بهره اقتصادي بالا را طراحي كرد، كه در آن از سيكل احتراق بدون پيشتراكم استفاده ميشد و قسمت اصلي يك ماشين دوار با تراكم متناوب بود.
همچنين Stanford سال 1919 يك توربين گاز كه داراي سوپر شارژر بود، ساخت كه در هواپيما نيز از آن استفاده شد. اولين توربين گازي كه براي توليد قدرت مورد استفاده قرار گرفت بهوسيله Brown Boveri ساخته شد. وي از يك توربين گاز براي راندن هواپيما استفاده كرد. همچنين در سال 1939 م، وي يك توربين گاز با خروجي MW 4 ساخت كه بر اساس سيكل ساده طراحي شده بود و كاركرد پاييني داشت. اين توربين تنها به مدت 1200 ساعت مورد بهرهبرداري قرارگرفت و عيوب مكانيكي فراوان داشت . از جمله اصلاحات وي برروي توربين ، بالا بردن راندمان آن به ميزان 18% بود.
در انگلستان گروهي به سرپرستي Whittle در سال 1936 م يك كمپرسور سانتريفوژتك مرحلهاي با ورودي دوطرفه و يك توربين تك مرحلهاي كوپل شده به آن را به همراه يك اتاق طراحي كردند. اما با تست اين موتور نتايج چندان راضيكنندهاي بهدست نيامد. در سال 1935م در آلمان شخصي بهنام Hans Von يك توربوجت با كمپرسور سانتريفوژ ساخت كه از مزاياي خوبي نسبت به نمونههاي قبلي برخوردار بود. در آمريكا كمپانيAlisChalmers اصلاحات فراواني برروي راندمان توربينهاي گاز و كمپرسورها انجام داد و راندمان كمپرسور را به 70% - 65% و راندمان توربين را به 65% -60% رسانيد.
در سال 1941م كمپاني British Wellond يك توربوجت ساخت كه در هواپيما مورد استفاده قرار گرفت . اين توربوجت با آب خنككاري ميشد. در سال 1942م كمپاني German Jumo يك توربوجت ساخت كه در جنگ جهاني دوم نيز از آن استفاده شد. در اين سالها استفاده از موتور توربوجت براي هواپيماها رشد فزايندهاي به خود گرفت و هواپيماهاي جنگي بسياري در آمريكا، آلمان و انگليس ساخته شد. در سال 1941م در سوئيس از يك توربين گاز براي راهاندازي لوكوموتيو استفاده شد كه داراي قدرت 1700 اسب بخار و راندمان 4/18% به همراه بازياب حرارتي بود.
در سال 1950م كمپاني RovetCar از توربين گاز در اتومبيلها استفاده كرد كه شامل كمپرسور سانتريفوژ، توربين تكمرحلهاي جهت گرداندن كمپرسور و توربين قدرت جداگانه بود كه از مبدل حرارتي نيز در آن استفاده شد. در سال 1962م كمپاني GeneralMotors يك توربين گاز به هماه بازياب ساخت كه مصرف سوخت آن نسبت به نمونه مشابه 36% كاهش داشت .
در سال 1979م با توافق بين سازندگان بزرگ توربين گاز، استانداردي جهت كاهش ميزان NOx وCO دود خروجي ازتوربين گاز نوشته شد . در خلال سالهاي بعد تغييرات فراواني در نوع سوخت، متريال[1] روشهاي خنككاري و كاهش نويز و سر و صدا بهوسيله شركت NASA صورت گرفت.
در 15 سال گذشته توربين گاز، خدمات فزآيندهاي را در صنعت و كاربردهاي پتروشيمي در سراسر جهان ارائه داده است. انسجام ، وزن كم و امكان كاربرد سوخت چندگانه موجب استفاده از توربين گاز در سكوهاي دريايي نيز شدهاست .
امروزه توربينهاي گازي وجود دارند كه با گاز طبيعي ، سوخت ديزل ، نفت ،متان ، گازهاي حرارتي ارزش پايين ، نفت گاز تقطيرشده و حتي فضولات كار ميكنند و روز به روز تلاشها در جهت تكميل و اصلاح عملكرد آن ادامه دارد.
مقايسه نيروگاه گازي با نيروگاههاي ديگر
شكل (1-2) مقايسه ميزان حرارت در چهار نمونه سيكل داده شده را نشان ميدهد.
باتوجه به شكل (1-2) بديهي است كه هرچه درجه حرارت توربين افزايش مييابد ميزان حرارت بيشتر جلب توجه ميكند.
بعضي از عوامل قابل ملاحظه در تصميمگيري براي انتخاب نوع نيروگاه كه متناسب با نيازهاي موجود باشند، عبارتند از:
1- هزينه سرمايهگذاري
2- زمان لازم از برنامهريزي و طراحل تا اتمام كار هزينههاي تعميراتي و هزينههاي سوخت.
توربين گاز كمترين هزينه تعميراتي و سرمايهگذاري را دارد. همچنين سريعتر از هر نوع نيروگاه ديگري اتمام مييابد و به مرحله بهرهبرداري ميرسد.
از معايب آن ميتوان به اتلاف حرارتي زياد اشاره كرد
طراحي هر توربين گاز بايد در برگيرنده معيارهاي اساسي براساس ملاحظات بهرهبرداري باشد. بعضي از معيارهاي عمده عبارتند از :
1- راندمان بالا
2- قابليت اطمينان بالا و در نتيجه قابليت دسترسي بالا
3- سهولت سرويس
4- سهولت نصب و تست
5- تطابق با استانداردهاي مربوط به شرايط محيط
6- تركيب سيستمهاي كمكي و كنترل كه در نتيجه درجه قابليت اطمينان بالايي را بهدست ميدهند.
7- قابليت انعطاف در تطابق با سرويسها و نيز سوختهاي مختلف
نگاهي به هريك از اين ملاكها مصرفكننده را قادر خواهد ساخت كه درك بهتري از هر يك از لوازم پيدا بنمايد.
فرآيند توربينهاي گاز
توربين گاز قدرت را از طريق بهكار بردن انرژي گازهاي سوخته و هوا كه دما و فشار زيادي دارند، با منبسطكردن آن در چندين طبقه از پرههاي ثابت و متحرك، توليد ميكند. براي توليد فشار زياد ( از 4 تا 13 اتمسفر) در سيال عامل كار، كه براي تراكم لازم ميباشد، از كمپرسور استفاده ميشود. براي توليد قدرت زياد، بهجريان زيادي از سيال و سرعت زياد آن نياز ميشود كه براي اين كار از كمپرسور گريز از مركز يا كمپرسور جريان محوري استفاده ميشود. كمپرسور توسط توربين به حركت در ميآيد و روي همين اصل محور آنها بههم متصل ميگردد. اگر پس از عمل تراكم روي سيال عامل كار، سيال فوق در توربين منبسط گردد، با فرض نبودن تلفات در كمپرسور و توربين همان مقدار كار كه صرف تراكم شده است، توسط توربين بهدست ميآيد و در نتيجه كار خالص صفر خواهد بود. ولي كار توليدي توربين را ميتوان با اضافهكردن حجم سيال عامل كار در فشار ثابت، يا افزايش فشار آن در حجم ثابت، افزايش داد. هر يك از از دو روش فوق را ميتوان با بالا بردن دماي سيال عامل كار، پس از متراكم ساختن آن بهكار برد. براي بالا بردن دماي سيال عامل كار، يك اتاق احتراق لازم است كه در آن هوا و سوخت محترق گردند تا موجب افزايش دماي سيال عمل كار بشود.
به اينترتيب، يك سيكل ساده توربين گاز شامل كمپرسور، اتاق احتراق و توربين ميباشد. نظر به اينكه محور كمپرسور به توربين متصل شده است، كمپرسور مقداري از كار توليد شده توسط توربين را جذب ميكند، و بازده را پايين ميآورد. بنابراين كار خالص، اختلاف بين كارتوربين و كار لازم براي گرداندن كمپرسور خواهد بود.
سوخت عمومي توربين گاز، گاز طبيعي، گازوئيل، نفت و مازوت ميباشد. توربين گاز براساس فرآيند احتراق به انواع زير طبقهبندي ميشود:
1 – احتراق پيوسته يا نوع فشار ثابت، اين نوع سيكل را سيكل ژول يا سيكل برايتون نامند.
2- انفجاري يا نوع حجم ثابت، اين نوع سيكل را سيكل آتكينسون مينامند.
توربينهاي گاز را از روي مسير سيال عامل كار نيز طبقهبندي ميكنند كه عبارتند از:
1- توربينهاي گاز با سيكل باز (سيال عامل كار از هواي بيرون موتور وارد ميشود و به داخل هواي محيط تخليه ميگردد).
2- توربين گاز با سيكل نيمه بسته ( مقداري از سيال عامل كار در داخل دستگاه گردش ميكند و مقدار ديگر به داخل هواي محيط تخليه ميگردد).
سيكل استاندارد هوايي (برايتون)
اين سيكل كه سيكل ژول نيز ناميد ميشود براي مولد قدرت توربين گاز ساده، مطلوب ميباشد. شكلهاي (1-3) و (1-4) طرح ساده توربين به همراه اجزاء آن و شكل (1-5) تجهيزات گوناگون يك توربين گاز از نوع GELM350 را نشان ميدهد.
هواي محيط در داخل كمپرسور از فشار 1 P تا 2 P متراكم ميگردد و بعد به اتاق احتراق فرستاده ميشود كه در آنجا سوخت پاشيده شده محترق ميگردد. فرآيند احتراق در فشار ثابت صورت ميگيرد. در اثر احتراق، دماي سيال عامل كار زياد ميشود و از 2T و3 T ميرسد. محصولات احتراق از اتاق احتراق خارج ميشود و در داخل توربين از 3 P تا فشار جو منبسط ميگردد و به داخل هواي محيط تخليه ميشود. توربين و كمپرسور به طور مكانيكي به هم متصل شدهاند، بنابراين، كار خالص برابر است با اختلاف بين كار انجام شده توسط توربين و كار مصرف شده بهوسيله كمپرسور . براي آغاز كار كمپرسور ، يك راهانداز لازم خواهد بود. وقتي توربين شروع به كار كرد، راه انداز قطع ميشود.
مبلغ واقعی 25,000 تومان 50% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 12,500 تومان
برچسب های مهم
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی تجربی و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف بازاریابی تجربی اهمیت بازاریابی تجربیدلایل اهمیت بازاریابی تجربی مزایای بازاریابی تجربی وظیفه بازاریابان تجربیمقایسه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم نرخ ریزش مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نرخ ریزش مشتری چیست؟اهمیت نرخ خرید مشتری دلایل ریزش مشتریمحاسبه نرخ ریزش مشتری مزایای محاسبه نرخ ریزش مشتریمعایب محاسبه نرخ ریزش مشتری ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی مفهوم ارزش پیشنهادی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهارزش پیشنهادی چیست؟هدف ارزش پیشنهادی عناصر ارزش پیشنهادیعنوانعنوان فرعی یا پاراگرافعنصر بصریانواع ارزش پیشنهادی معیارهای مهم ارزش ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بیزینس پلن و طراحی آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهبیزینس پلن چیست؟انواع بیزینس پلنارکان اصلی در طراحی بیزینس پلنمحصولات یا خدمات مشتری یا مخاطب ارزش پیشنهادی محصولشیوه توزیع و چگونگی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی بازاریابی معکوس فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهبازاریابی معکوس چیستبازاریابی معکوس چگونه کار می کنداصول بازاریابی معکوس فکر دقیقساخت استراتژیبستن فروشاجرای بازاریابی معکوسو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل نمودار SIPOC فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نمودار SIPOC چیست؟اهمیت نمودار SIPOCاجزای نمودار SIPOC چه موقع از نمودار SIPOC استفاده می شودمزایای نمودار SIPOCمعایب نمودار SIPOCقوانین رسم ... ...
جزوهsharpبیوتکنولوژی sharpدکتر_حجازیفایل شامل کل مباحث دکتر حجازی ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با فرانچایز فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:فرانچایز چیستاصول و قوانین فرنچایزعناصر اصلی فرانچایز انواع فرانچایز فرانچایز تک واحدیفرانچایز چند واحدیفرانچایز محصولفرانچایز منطقهایفرانچایز ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نردبان وفاداری مشتری و اهمیت آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهمشتری وفادار چه کسی استنردبان وفاداری مشتری چیستهدف نردبان وفاداری مراحل نردبان وفاداری مشتریانمرحله 1: آگاهیمرحله 2: ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک سکوت در فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهاصول تکنیک فروش با سکوتسکوت یک ابزار فروش قدرتمند استفاده از سکوت به نفع فروش استفاده های تکنیک فروشباسکوت مزیت فروش با سکوتمعایب ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت گیمیفیکیشن و کاربرد آن در بازاریابی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:گیمیفیکیشن چیست؟تاریخچه گیمیفیکیشن مزایای استفاده از گیمیفیکیشناصول گیمیفیکیشنمشکلات اصلی گیمیفیکیشن نحوه ایجاد یک ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی باندلینگ در فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 33پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:باندلینگ چیستانواع استراتژی باندلینگباندلینگ خالص باندلینگ ترکیبی باندلینگ ترکیبی و انتخابی باندلینگ محصولات جدید مزایای استراتژی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت فروش مویرگی و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 31پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:فروش مویرگی چیست؟انواع فروش مویرگیفروش مویرگی انحصاریفروش مویرگی گستردهفروش مویرگی گزینشیهدف بازاریابی مویرگیمزایای فروش مویرگیمعایب فروش ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مدیریت سرنخ Lead Management و فرآیند آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهمدیریت سرنخ چیستاهمیت مدیریت سرنخ روشهای تقویت سرنخمزایای تقویت سرنخهاانواع مختلف سرنخ ها سرنخ های سردسرنخ های ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با آپ سلینگ فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهمفهوم آپسلینگ اهمیت آپ سلینگنحوه استفاده از مهارت فروش آپ سلینگمقایسه آپ سلینگ با کراس سلینگمزایای تکنیک آپ سلینگبهبود تجربه مشتریتشویق ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک رترومارکتینگ چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهبازاریابی رترومارکتینگ چیست؟محصول رترومارکتینگ نحوه کارکرد نوستالژی مارکتینگ تکنیک های جذب مشتری با رترومارکتینگرسانه های اجتماعیظاهر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با فروش مشاوره ای فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:فروش مشاوره ای چیست؟مشاور فروش کیست؟ مشاور فروش چه کار میکند؟ اصول فروش مشاوره ایآماده کردنمتصل کردندرک کردنتوصیه کردنمتعهد کردنعمل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی بیماری شب کوری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهشب کوری چیستعلائم بیماری شب کوریعلل بیماری شب کوریعلائم شب کوری در کودکانجلوگیری از بیماری شب کوری چه موقع به پزشک باید مراجعه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با میکرواکشن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهمیکرواکشن چیست؟ویژگی میکرواکشننکات استفاده بهینه از میکرو اکشن هاارزیابی مداوم اهدافتقسیم تسکها به بخشهای کنترل پذیرتغییر در ذهنیتچطور ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم هک رشد فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:هک رشد چیستتاریخچه هک رشدهدف از هک رشد در بازاریابی اهمیت هک رشد تفاوت بین هک رشد و بازاریابیهک رشد چگونه کار می کندویژگیهای هکر رشد مزایای هک ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت چرخه دمینگ و بهبود فرایندها فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:چرخه دمینگ چیست؟مراحل چرخه دمینگتاریخچه چرخه دمینگفواید استفاده از چرخه کاربرد چرخه دمینگ در سازمان هابهبود پیوسته کیفیتافزایش رضایت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل بازاریابی مناسبتی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهبازاریابی مناسبتی چیست؟آمیخته بازاریابی در بازاریابی مناسبتیمزایای بازاریابی مناسبتیهیجانات مناسبتی جذابافزایش آگاهی از برندتبدیل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ویدئو مارکتینگ و مراحل آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 34پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ویدئو مارکتینگ چیست؟تاریخچه ویدیو مارکتینگاهداف ویدئو مارکتینگانواع بازاریابی ویدئوییمراحل ویدئومارکتینگگام اول: تعیین هدفگام دوم: ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با مفهوم هپی کال فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 20پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:منظور از هپی کال چیست؟انواع روش انجام هپی کالاهمیت تماس هپی کال اصول تماس هپی کال تنظیم سؤالات هپی کالمکالمه دوستانه در هپی کالبهترین زمان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت گردش کار و سیستم مدیریت گردش کار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:گردش کار چیستانواع گردش کار گردش کار فرآیندگردش کار موردیگردش کار پروژهاجزای گردش کار مراحل تعریف شدهذی نفعان شرایط و ضوابطو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی اهمیت درخت CTQ فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهدرخت CTQ چیست؟اجزای درخت CTQ مراحل کلیدی ایجاد درخت CTQ کارکرد درخت CTQ درخت CTQ چه زمانی مورد استفاده قرار میگیرد؟طراحی درخت CTQو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کوچینگ فروش و استراتژیهای آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کوچینگ فروش چیست؟کوچ فروش کیست؟وظایف کوچ فروش اهداف کوچینگ فروشابزارهای کوچینگ فروشاستراتژیهای کوچینگ فروشمزایای کوچینگ فروشکوچ فروش ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با فروش مکمل یا کراس سلینگ فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 33پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهمراحل کراس سلینگمزایای کراس سلینگ نقاط ضعف کراس سلینگتاثیر کراس سلینگ بر فروش افزایش میانگین سبد خریدافزایش رضایت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی ارزش طول عمر کارمند فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهقسمتی از متن:ارزش طول عمر کارمند چیست؟ارزش طول عمر کارکنان به مقدار سودی گفته می شود که یک کارمند در طول مدت زمان همکاری خود با مجموعه شما، نصیب شرکت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت هوش کلامی چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 31پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:هوش کلامی چیست؟تاریخچه هوش کلامیمؤلفههای هوش کلامیمزایای هوش کلامیژنتیک و هوش کلامیویژگی افراد با هوش کلامی بالاو... ... ...