تحقیق درباره قارچ صدفی و دکمه ای در 75 صفحه با فرمت word
مقدمه
با آگاهي از اهميت كشت و زرع و توجه به اين مطلب كه بخش كشاورزي حدود 27 ازتوليد ناخالص ملي و 80 از محصولات اساسي مورد نياز كشور را توليد كرده و در صادراتغير نفتي نيز سهمي معادل 40 دارا ميباشد، در مي يابيم كه بخش كشاورزي در هر كشوريميتواند نقش بسيار مهمي را در توليد ناخالص ملي آن كشور ايفا كند. اين امر نيز ازطريق توليد محصولات كشاورزي، مصرف در داخل و صادرات به ساير كشورها و ايجاد زمينههاي اشتغال زايي امكانپذپر است. پس حفظ و توسعه اين بخش بايد در سر لوحه اهدافمانقرار گيرد.
رشد سريع اين بخش علاوه بر دارا بودن اهميت در بهبود كيفيت زندگي 40از مردم جهان كه از راه كشاورزي امرار معاش ميكنند، براي تضمين عرضه كافي موادغذايي تمام ملل جهان كه جمعيت آنها با سرعت زيادي در حال رشد است، ضروري است.
خوب است بدانيم ترويج و آموزش كشاورزي، اهرم عمران روستايي و بازوي قوي توسعهكشاورزي است كه اين دو نيز خود بخشي از عمران ملي محسوب ميشوند و بدون توسعهكشاورزي، عمران ملي يا امكانپذير نبوده و يا لااقل در كشورهاي جهان سوم با دشواريهمراه است. لذا آموزش و ترويج كشاورزي از ضروريات است چون موجب تسهيل پذيرشتكنولوژي مناسب و روشهاي جديد كشت و كار توسط كشاورزان و روستاييان شده و باعثميشود كه آنها سطح توليدات خود را افزايش دهند.
پرورش قارچ خوراكي يكي از اينتكنولوژي هاست كه توسط ترويج و توسعه آن ميتوان گام مؤثري در تأمين مواد غذايي،ايجاد اشتغال جنبي مناسب و افزايش سطح درآمد كشاورزان برداشت. البته اين تكنولوژيجوان در شهرهاي بزرگ ايران با تأسيس كشت و صنعت هاي توليد قارچ بخصوص در اطرافتهران و با توجه به مناسب بودن شرايط جوي در اكثر نقاط ايران، در كشور ما در حالتوسعه زيادي است. در استان هاي خراسان، كرمان، چهار محال و بختياري، كرمانشاه،خوزستان، مازندران، اصفهان و يزد نيز مراكز كشت قارچ موجودند.
از لحاظ توليدقارچ در سطح جهان نيز چين با توليد ساليانه 2245800 تن، فرانسه با 232000 تن، هلندبا 165350 تن، ايتاليا با 102000 تن، ژاپن با 336430 تن، انگلستان با 118000 تن،آمريكا با 344717 تن، كشورهاي عمده توليد كننده جهان مي باشند و كلاً در جهانسالانه 4264286 تن توليد قارچ داريم.
تقسيم بندي قارچها از نظر نوع دريافت موادغذايي
الف – تجزيه كننده اوليه: قارچهايي كه قادر باشند مواد اوليه را خودتجزيه كنند و مواد غذايي خود را بدست آورند.
ب – تجزيه كننده ثانويه: قارچهاييكه محتاج به يك سري ميكروارگانيزمهايي هستند تا محيط كشت را تجزيه كنند تا قارچبتواند روي محيط كشت تجزيه شده رشد كند.
تقسيم بندي قارچها از لحاظ نوع زندگي
الف – انگل: قارچهايي كه روي موجودات زنده ديگر زندگي مي كنند و غذاي خود رابدست ميآورند.
ب – همزيستي: برخي از قارچها بصورت همزيست با ريشه گياهان هستندكه به اين قارچها ميكوريزا ميگويند.
ج – ساپروفيت (گندروي): قارچهايي كه رويمحيطهاي مرده رشد ميكنند.
قارچها موجوداتي هستند كه از ادوار قديم باانسان بوده اند. سوابق فسيلي آنها به دوران پر كامبرين و دونين بر ميگردد. تاريخمصرف قارچ هاي خوراكي بعنوان غذا و دارو به زماني بسيار دور برميگردد و حتي انسانهاي نخستين از خواص ويژه قارچ ها اطلاع داشتند. آزتك ها از قارچها بعنوان مواد توهمزا در فالگيري استفاده ميكردند و قارچ را گوشت خدا Gods flesh ميناميدند. نوشابهمستيآور سوما نيز چيزي جز عصاره آمانيتا موسکارياي سمي نبوده كه از گروه قارچ هايكلاهكدار است. در كتب پزشكي هند باستان، سامهيتا قارچ ها را به سه دسته خوراكي، سميو دارويي تقسيم كرده اند. يك نوع قارچ كوچك بنام پسيلوسيپ مورد استفاده سرخپوستانآمريكا بوده كه براي ازدياد بينايي استفاده ميشده. وايكينگها در شمال اروپا قارچنيمه سمي و گيج كننده ميخوردند و حالتي شبيه نيمه مستي به آنها دستميداد.
پرورش قارچهاي خوراكي حدوداً به 20 قرن پيش در ژاپن و چين بر ميگردد. كاشت قارچ در گلخانه اولين بار در سوئد در سال 1754 ميلادي ابداع شد.
فهرست مطالب:
مقدمه3………………………………………….……………………………………..
قارچ شناسی5 …………………………………………………………………………..
تاریخچه…….......................................................................................................…...12
انواع طبقه بندی قارچها.................................................................................................13
تقسیم بندی قارچها از نظر محل زیست..............................................................................16
خواص شیمیایی قارچ..................................................................................28
اطاق پرورش قارچ......................................................................................29
شرایط برای پرورش و رشد قارچتهویه............................................................34
مضرات قارچها............................................................................................40
پرورش گونه های مختلف قارچ خوراکی...........................................................42
قارچ صدفی..........................................................45
قارچ صدفی دینگری ..................................................................................46
قارچ صدفی خرما........................................................................................46
قارچ صدفی صدف درخت..............................................................................46
قارچ صدفی طلایی.......................................................................................46
قارچ شاه صدف...........................................................................................47
قارچ صدفی آبالون........................................................................................47
قارچ صدفی صورتی یا سالمون.........................................................................48
قارچ صدفی ترخون........................................................................................48
قارچ دکمه ای........................................................50
مشکلات پرورش قارچها و راهنمای رفع سریع آنها............................................55
اسپان زنی و پنجه دوانی میسلیوم ها................................................................63
مقدار رطوبت...............................................................................................64
دماي بستر..................................................................................................64
وزن خشك مواد اوليه بستر..............................................................................65
مدت پنجهدواني.............................................................................................67
روشهاي اسپانزني (تلقيح)............................................................................67
مبلغ واقعی 25,000 تومان 40% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 15,000 تومان
برچسب های مهم
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی امنی چنل Omni Channel فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی اومنی چنل چیست؟بازاریابی مولتی چنل چیست؟تفاوت بین مالتی چنل و امنی چنلتاریخچه اومنی مارکتینگاهمیت بازاریابی اومنی چنل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم شاخص عملکرد مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهقسمتی از متن:شاخص عملکرد مشتری (CPI) چیست؟CPIها، معیارهای قابل اندازهگیری و مربوط به مشتری هستند که نشان میدهند یک کسبوکار، فارغ از صنعت، چگونه بر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با سیستم تیکتینگ فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب: سیستم تیکتینگ چیست؟انواع سیستم های تیکتینگسیستمهای مبتنی بر وبسیستم های مبتنی بر تلفنسیستم های مبتنی بر چتمزایای سیستم تیکتینگ ویژگی های ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل رهبری کاریزماتیک فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف رهبری کاریزماتیک اهمیت رهبری کاریزماتیکانواع رهبران کاریزماتیک رهبران کاریزماتیک آینده پرداز رهبران کاریزماتیک بحران محورتاریخچه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم حداقل محصول پذیرفتنی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) چیست؟تاریخچه حداقل محصول پذیرفتنیاهداف ساخت حداقل محصول پذیرفتنی حداقل محصول پذیرفتنی چگونه کار میکند؟مراحل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بخش بندی بازار و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 31پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بخشبندی بازار چیست؟اهداف تقسیم بندی بازاراهمیت تقسیم بندی بازارسطوح تقسیم بندی بازارانواع بخش بندی بازاربخش بندی جمعیتی تقسیم بندی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی و اهمیت آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ایونت مارکتینگ چیستاهمیت ایونت مارکتینگ انواع بازاریابی رویدادیرویدادهای آنلاینوبینارهارویدادهای مجازیرویدادهای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی چرخه عمر محصول فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف چرخه عمر محصولمراحل چرخه عمر محصولمعرفی محصول رشد محصول بلوغ محصول استراتژی های بازاریابی چرخه عمر محصولنحوه محاسبه چرخه عمر محصول زمان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل نرخ بازگشت سرمایه فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نرخ بازگشت سرمایه چیستاهمیت نرخ بازگشت سرمایه فرمول محاسبه نرخ بازگشت سرمایهروش های محاسبه نرخ بازگشت سرمایهتجزیه و تحلیل نرخ بازگشت سرمایه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی داده محور یا مبتنی بر داده فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی داده محور چیست؟فرایندهای بازاریابی داده محورتفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی داده محورمزایای بازاریابی داده محورروش ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی قیمتگذاری فریمیوم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمتگذاری فریمیوم چیستاستفاده از قیمت گذاری فریمیوم مزایای قیمت گذاری فریمیومهزینه بازاریابی ناچیزمشتریان احتمالی بسیار زیادخرید با ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با متاورس فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:متاورس چیست؟دنیای متاورس چیست؟تاریخچه متاورسویژگی های متاورسکارکرد متاورس مزایای زندگی در متاورس نمایندگان اصلی متاورسو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی گاو بنفش در بازاریابی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:استراتژی گاو بنفش چیست؟ویژگیهای یک گاوبنفش تاثیرات استراتژی گاو بنفش جذب خریدارتغییر رفتاری بازارفرصتهاارزندگیخاص بودنروش کشف گاو ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم آنبوردینگ مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:آنبوردینگ (Onboarding) مشتری چیستاهمیت آنبوردینگ مشتریاستفاده از فرآیند آنبوردینگ مشتری مزایای آنبوردینگ مشتری فرایند آنبوردینگ مشتری چقدر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازار سرد فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازار سرد چیست؟ اهمیت بازار سرد شناسایی بازار سرداستراتژی فروش در بازار سردمراحل فروش در بازار سردمرحله اولمرحله دوممرحله سومو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک فروش B2B فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:فروش B2B چیست؟انواع فروش B2Bفروش به تامینکننده و تولیدکنندهفروش به توزیعکننده و خردهفروش فروش خدمات و خدمات عمومیفروش به سازمانهای دولتیفروش به ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حاشیه فروش چیست؟محاسبه حاشیه فروشاهمیت حاشیه فروش سنجش سودآوریارزیابی عملکردکنترل هزینههاانواع حاشیه فروشحاشیه سود ناخالصحاشیه سود ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی استراتژی قیمت گذاری نفوذی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهقیمت گذاری نفوذی چیست؟استراتژی قیمتگذاری نفوذیاهداف استراتژی قیمتگذاری نفوذیکاربردهای استراتژی قیمت گذاری نفوذیمزایای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازاریابی چند سطحی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 16پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتعریف بازاریابی چندسطحیشیوههای بازاریابی چند سطحینحوه کارکرد بازاریابی چند سطحی تفاوت بازاریابی چندسطحی با بازاریابی شبکهای و... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مشتری مداری چیست؟اهمیت مشتری مداری افزایش اعتماد مشتریرضایت بیشتر کارکنانفروش بیشتر محصولافزایش سودآوریاعتبار و شهرت بیشترچطور مشتری مدار ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی قیمتگذاری تقسیمی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مفهوم قیمت گذاری تقسیمیاهداف قیمت گذاری تقسیمیانواع قیمت گذاری تقسیمیتقسیم قیمت بر اساس مشتریتقسیم قیمت بر اساس تعداد محصولتقسیم قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت گذاری انتقالی چیست؟اهمیت قیمت گذاری انتقالیاهداف قیمت گذاری انتقالیاهداف بین المللی قیمت انتقالی مزایای قیمت گذاری انتقالیمعایب قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک قیمت گذاری روانشناختی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهقیمتگذاری روانشناسی چیست؟اصول قیمت گذاری روانشناختیاصل قاببندیاصل همخوانیاصل زمینهاصل سیگنالدهیتاکتیک های قیمتگذاری ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کار عمیق و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کار عمیق چیست؟کار کم عمق (سطحی) چیست؟مزیتهای کار عمیقاستفاده از کار عمیقابزارهای پیادهسازی تکنیک کار عمیقاستراتژی های کار عمیق ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی پروموشن فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 35 پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پروموشن فروش چیست؟اهداف پروموشن فروشعرضه محصول جدیدجذب مشتری جدید حفظ روحیه رقابتی استراتژیهای پروموشن فروشاستراتژی کششاستراتژی فشاراستراتژی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نظریه انتظار انگیزه چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نظریه انتظار انگیزه چیست عناصر نظریه انتظار انگیزهروابط نظریه انتظار رابطه تلاشعملکردرابطه عملکردپاداشرابطه پاداش و اهداف شخصیمزایای نظریه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ساختار سازمانی ماتریسی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ساختار سازمانی ماتریسی چیست؟تاریخچه ساختار سازمانی ماتریسیسلسه مراتب در ساختار سازمانی ماتریسیرهبر ماتریسمدیران ماتریسیکارکنان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کپی رایتینگ و مهارت های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کپی رایتینگ چیست؟کپیرایتر کیست اهمیت کپی رایتینگ در بازاریابیمهارتهای کپی رایترکاربردهای کپی رایتینگ حوزه های کپی رایترروابط ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت یادگیری خرد و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 30پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:یادگیری خرد چیستتاریخچهی میکرولرنینگگام های پیاده سازی یادگیری خردمزایای یادگیری خردمعایب یادگیری خرداستفاده از یادگیری خرد روشهای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با تکنیک فروش FAB فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تکنیک FAB چیست؟کاربردهای تکنیک FABمزایای استفاده از تکنیک فروش FABعناصر تکنیک FABچگونه از روش فروش FAB استفاده کنیم؟نمونه های استفاده از ... ...