مقاله معماری موزه در 29 صفحه با فرمت word
معماری موزه
بی شك وجود موزه به عنوان یك نهاد فرهنگی در اجتماع بسیار ضروری است فرهنگ هر جامعه یك مفهوم كلی است و تمامی ارزشها و یافتههای معنوی مردمان آن جامعه را در بر میگیرد.
پس فرهنگ. میراث هر قومی است كه از پیشینیان بر گرفته شده و در آن تغییراتی داده شده و به نسلهای بعد انتقال یافته است. فرهنگها و تمدنها مانند انسان سه مرحله تكامل دارند:
زاده میشوند، كودكی و نوجوانی دارند. كمال مییابند و به پیری میرسند و بالاخره از میان میروند. خاصیت فرهنگها و تمدنهای پویا و لازم میبیند از فرهنگهای دیگر میگیرد و آنچه را زائد میداند فرو مینهد و دور میریزد.
سخنانی از ماریوبوتا در ایران:
اولین تلاش من در طراحی و كار روی پروژه؛ فهم موضوع است مثلاً وقتی موضوع؛ موزه باشد اول از خودم میپرسم: «موزه امروز چیست؟» برای من موزه نهادی است با خصلت معنوی نیرومند.
مردم به موزه میروند تا در آن از هنرمندان و آثار هنری سوال كنند. بنابراین مسأله معنویت در آن مطرح است معنویتی كه در پس شكلهای زیبایی شناسی است. در
واقع در پشت این شكلهای زیبایی شناسی یك تنش اخلاقی است كه باید منتقل شود. برای من موزه امروز همان عملكرد كلیسای جامع باستان را دارد البته به عنوان كلیسای جامع غیر مذهبی جهان معاصر ...
چنین باز اندیشی در درون موزه دو قهرمان را ایجاد میكند قهرمان اول بازدید كننده است و دومی اثر هنری كه باید در موزه به سخن در آید پس من هم فضا را با این دیدگاه به دو فصل تقسیم میكنم:
1) فضایی كه بازدید كننده در آن حركت میكند.
2) فضای ملایمی كه اثر هنری در آن قرار میگیرد. (و در آن نباید اثر هنری تحت تأثیر معماری قرار گیرد.)
در مرحله بعدی در حالی كه هنوز هیچ خطی نكشیدهام سعی میكنم در خود محل سئوال را جستجو كنم. زمین و وضعیت آن به خوبی به ما پاسخ میدهند. من از زمین میپرسم كه دوست دارد چه بشود؟ پس از آن رابطه با زمین برای من مفهوم پیدا میكند نه شكل معماری. و آنچه كه برای من مهم است رابطه و پیوند معماری با محیط است نه شكل معماری.
1ـ تعریف موزه:
تا كنون هیچ تعریف تئوری جامعی برای این كه مشخص كند موزه چگونه مكانی است ابراز نگردیده است، البته این بدان معنا نیست كه هیچ درك صحیحی از اینكه موزه چیست وجود نداشته باشد زیرا موزههایی كه ساخته شدهاند و طرحهایی كه بوسیله طراحان مختلف عرضه گشتهاند هر كدام خود گویای این مطلب است كه موزه بدون تعریف خاصی بتواند بطورجامع درموردكلیه موزهها صادق باشد میتواند بوجود آید و هر موزهای شكل خاص خود را یافته و در دسترس عموم قرار گیرد.
1 .1ـ تعریف لغوی موزه:این واژه كه زبان لاتین و از كلمه موزن بوده و به معنی مجلس فرشتگان الهامفصل، مشتق شده است، توسط "گیوم" و در واژهنامهاش به نام، فرهنگ یونانی لاتین، به عنوان مكانی وقف شده به فرشتگان الهامفصل و مطالعه كه در آن آدمی به مقولههای اصیل میپردازد تعریف گشته است.
تعریف موزه از فرهنگ لغت عمید: مجموعه اثار باستانی، عمارتی
كه آثار باستانی در آنجا نگهداری یا به معرض نمایش گذارده میشود. در یونان قدیم نام محلی بوده كه در آنجا به مطالعه صنایع و علوم میپرداختند و نیز نام تپهای بوده در آتن كه در انجا عبادتگاه و محل مخصوصی برای چندین تن از خدایتان خود ساخته بودند.
مبدأ اسم موزه در یونان قدیم از روی معبدی كه به میوزها مختص بود، بوجود آمده است و میوزها عبارت از دختران ژوپیتر بودهاند كه خدایان الهامفصل علم و ادبیات و هنر و موسیقی و حجاری محسوب می شدهاند.تاریخ میوزها یا پریان الهامفصل شعر و هنر جای بس مهمی را در میتولوژی یونان اشغال كرده است و داستانهای آن همیشه برای نویسندگان منبع الهام بوده است. بدین جهت در تاریخ رب النوعهای یونان و همچنین در تاریخ هنر و ادبیات جهان موزههای نهگانه اساطیر یونان اهمیت و مقامی خاص دارند.
فهرست مطالب:
سخنانی از ماریوبوتا در ایران
تعریف موزه
تاریخچه موزه
تاریخچه موزه در جهان
موزه در بینش اسلامی
شورای بینالمللی موزهها
انواع موزه
معماری موزه
موزههای تاریخی
موزههای علمی
موزههای تخصصی
موزههای منطقهای
موزههای فضای آزاد
بناهای تبدیل شده به موزه
بناهایی که به عنوان موزه ساخته شده اند
موزههای جدید
خصوصیات فیزیکی ساختمان موزه
مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
برچسب های مهم
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی امنی چنل Omni Channel فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی اومنی چنل چیست؟بازاریابی مولتی چنل چیست؟تفاوت بین مالتی چنل و امنی چنلتاریخچه اومنی مارکتینگاهمیت بازاریابی اومنی چنل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم شاخص عملکرد مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهقسمتی از متن:شاخص عملکرد مشتری (CPI) چیست؟CPIها، معیارهای قابل اندازهگیری و مربوط به مشتری هستند که نشان میدهند یک کسبوکار، فارغ از صنعت، چگونه بر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با سیستم تیکتینگ فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب: سیستم تیکتینگ چیست؟انواع سیستم های تیکتینگسیستمهای مبتنی بر وبسیستم های مبتنی بر تلفنسیستم های مبتنی بر چتمزایای سیستم تیکتینگ ویژگی های ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل رهبری کاریزماتیک فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف رهبری کاریزماتیک اهمیت رهبری کاریزماتیکانواع رهبران کاریزماتیک رهبران کاریزماتیک آینده پرداز رهبران کاریزماتیک بحران محورتاریخچه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم حداقل محصول پذیرفتنی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) چیست؟تاریخچه حداقل محصول پذیرفتنیاهداف ساخت حداقل محصول پذیرفتنی حداقل محصول پذیرفتنی چگونه کار میکند؟مراحل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بخش بندی بازار و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 31پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بخشبندی بازار چیست؟اهداف تقسیم بندی بازاراهمیت تقسیم بندی بازارسطوح تقسیم بندی بازارانواع بخش بندی بازاربخش بندی جمعیتی تقسیم بندی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی و اهمیت آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ایونت مارکتینگ چیستاهمیت ایونت مارکتینگ انواع بازاریابی رویدادیرویدادهای آنلاینوبینارهارویدادهای مجازیرویدادهای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی چرخه عمر محصول فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف چرخه عمر محصولمراحل چرخه عمر محصولمعرفی محصول رشد محصول بلوغ محصول استراتژی های بازاریابی چرخه عمر محصولنحوه محاسبه چرخه عمر محصول زمان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل نرخ بازگشت سرمایه فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نرخ بازگشت سرمایه چیستاهمیت نرخ بازگشت سرمایه فرمول محاسبه نرخ بازگشت سرمایهروش های محاسبه نرخ بازگشت سرمایهتجزیه و تحلیل نرخ بازگشت سرمایه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی داده محور یا مبتنی بر داده فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی داده محور چیست؟فرایندهای بازاریابی داده محورتفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی داده محورمزایای بازاریابی داده محورروش ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی قیمتگذاری فریمیوم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمتگذاری فریمیوم چیستاستفاده از قیمت گذاری فریمیوم مزایای قیمت گذاری فریمیومهزینه بازاریابی ناچیزمشتریان احتمالی بسیار زیادخرید با ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با متاورس فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:متاورس چیست؟دنیای متاورس چیست؟تاریخچه متاورسویژگی های متاورسکارکرد متاورس مزایای زندگی در متاورس نمایندگان اصلی متاورسو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی گاو بنفش در بازاریابی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:استراتژی گاو بنفش چیست؟ویژگیهای یک گاوبنفش تاثیرات استراتژی گاو بنفش جذب خریدارتغییر رفتاری بازارفرصتهاارزندگیخاص بودنروش کشف گاو ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم آنبوردینگ مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:آنبوردینگ (Onboarding) مشتری چیستاهمیت آنبوردینگ مشتریاستفاده از فرآیند آنبوردینگ مشتری مزایای آنبوردینگ مشتری فرایند آنبوردینگ مشتری چقدر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازار سرد فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازار سرد چیست؟ اهمیت بازار سرد شناسایی بازار سرداستراتژی فروش در بازار سردمراحل فروش در بازار سردمرحله اولمرحله دوممرحله سومو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک فروش B2B فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:فروش B2B چیست؟انواع فروش B2Bفروش به تامینکننده و تولیدکنندهفروش به توزیعکننده و خردهفروش فروش خدمات و خدمات عمومیفروش به سازمانهای دولتیفروش به ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حاشیه فروش چیست؟محاسبه حاشیه فروشاهمیت حاشیه فروش سنجش سودآوریارزیابی عملکردکنترل هزینههاانواع حاشیه فروشحاشیه سود ناخالصحاشیه سود ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی استراتژی قیمت گذاری نفوذی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهقیمت گذاری نفوذی چیست؟استراتژی قیمتگذاری نفوذیاهداف استراتژی قیمتگذاری نفوذیکاربردهای استراتژی قیمت گذاری نفوذیمزایای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازاریابی چند سطحی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 16پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتعریف بازاریابی چندسطحیشیوههای بازاریابی چند سطحینحوه کارکرد بازاریابی چند سطحی تفاوت بازاریابی چندسطحی با بازاریابی شبکهای و... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مشتری مداری چیست؟اهمیت مشتری مداری افزایش اعتماد مشتریرضایت بیشتر کارکنانفروش بیشتر محصولافزایش سودآوریاعتبار و شهرت بیشترچطور مشتری مدار ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی قیمتگذاری تقسیمی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مفهوم قیمت گذاری تقسیمیاهداف قیمت گذاری تقسیمیانواع قیمت گذاری تقسیمیتقسیم قیمت بر اساس مشتریتقسیم قیمت بر اساس تعداد محصولتقسیم قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت گذاری انتقالی چیست؟اهمیت قیمت گذاری انتقالیاهداف قیمت گذاری انتقالیاهداف بین المللی قیمت انتقالی مزایای قیمت گذاری انتقالیمعایب قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک قیمت گذاری روانشناختی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهقیمتگذاری روانشناسی چیست؟اصول قیمت گذاری روانشناختیاصل قاببندیاصل همخوانیاصل زمینهاصل سیگنالدهیتاکتیک های قیمتگذاری ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کار عمیق و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کار عمیق چیست؟کار کم عمق (سطحی) چیست؟مزیتهای کار عمیقاستفاده از کار عمیقابزارهای پیادهسازی تکنیک کار عمیقاستراتژی های کار عمیق ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی پروموشن فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 35 پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پروموشن فروش چیست؟اهداف پروموشن فروشعرضه محصول جدیدجذب مشتری جدید حفظ روحیه رقابتی استراتژیهای پروموشن فروشاستراتژی کششاستراتژی فشاراستراتژی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نظریه انتظار انگیزه چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نظریه انتظار انگیزه چیست عناصر نظریه انتظار انگیزهروابط نظریه انتظار رابطه تلاشعملکردرابطه عملکردپاداشرابطه پاداش و اهداف شخصیمزایای نظریه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ساختار سازمانی ماتریسی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ساختار سازمانی ماتریسی چیست؟تاریخچه ساختار سازمانی ماتریسیسلسه مراتب در ساختار سازمانی ماتریسیرهبر ماتریسمدیران ماتریسیکارکنان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کپی رایتینگ و مهارت های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کپی رایتینگ چیست؟کپیرایتر کیست اهمیت کپی رایتینگ در بازاریابیمهارتهای کپی رایترکاربردهای کپی رایتینگ حوزه های کپی رایترروابط ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت یادگیری خرد و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 30پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:یادگیری خرد چیستتاریخچهی میکرولرنینگگام های پیاده سازی یادگیری خردمزایای یادگیری خردمعایب یادگیری خرداستفاده از یادگیری خرد روشهای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با تکنیک فروش FAB فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تکنیک FAB چیست؟کاربردهای تکنیک FABمزایای استفاده از تکنیک فروش FABعناصر تکنیک FABچگونه از روش فروش FAB استفاده کنیم؟نمونه های استفاده از ... ...