پروژه معرفي سيستمهاي کنترل152صفحه بافرمت word
مقدمه:
کنترل خودکار پيشرفت علوم مهندسي نقشي حياتي داشته است. کنترل خودکار علاوه بر نقش بسيار مهمي که در سيستمهاي فضا پيما، هدايت موشک، روباتها و سيستمهاي مشابه داشته است. بخش مهم ناگسستني از فرآيندهاي صنعتي امروزي است. کنترل خودکار در کنترل عددي ماشينهاي ابزار، طراحي هواپيماهاي بي سر نشين و طراحي اتومبيل وکاميون کاملاً ضروري است. در فرايند صنعتي متنوعي چون کنترل فشار، دما، رطوبت، چسبندگي و جريان نيز کنترل نقشي اساسي دارد.
چون پيشرفت نظرية کنترل خودکار و کاربردهاي آن عامل دستيابي به کارايي بهينة سيستمهاي ديناميکي، ازدياد بازده، و تسهيل کارهاي تکراري دستي است، مهندسين و دانشمندان بايد درک خوبي در اين زمينه کسب کنند.
مرور تاريخي: اولين کار برجسته در زمينة کنترل خودکار، ناظم گريز از مرکز جيمز وات، براي کنترل سرعت ماشينهاي بخار در قرن هيجدهم است. ديگر کارهاي برجسته در مراحل اولية بسط نظريه کنترل توسط مينوسکي، هازن، نايکوييست وديگران انجام شده است. در 1922 مينورسکي بر روي کنترل خودکار کشتيها کارکرد و نشان داد که چگونه مي توان پايداري را با توجه به معادلات ديفرانسيل توصيف کنندة سيستم تعيين کرد. در 1932، نايکوييست روش نسبتاً ساده اي براي تعيين پايداري سيستمهاي حلقه بسته، براساس پاسخ حلقه باز به وروديهاي سينوسي، ارائه کرد. در سال 1934 هازن، که اصطلاح سرو مکانيسم براي سيستمهاي کنترل وضعيت از ابداعات اوست. طراحي که سيستم سرومکانيسم رله اي را مورد بحث قرار داد، که مي توانست ورودي متغيري را به خوبي دنبال کند.
در دهة 1940 روشهاي پاسخ فرکانسي (خصوصاً روش نمودار بوده که توسط بوده ابداع شد) امکان طراحي سيستمهاي کنترل حلقه بسته اي خطي يي را فراهم کرد که شاخصهاي عملکرد را براورده مي کردند. طي سالهاي آخر دهة 1940 تا سالهاي اول دهة 1950، ايوانز روش مکان هندسي ريشه ها را به طور کامل مورد بررسي قرار داد.
روشهاي پاسخ فرکانسي و مکان هندسي ريشه ها اساس نظرية کلاسيک کنترل هستند. اينها به سيستمهاي منجر مي شوند که پايدارند و مجموعه اي از خواسته اي کم و بيش دلخواه عملکرد را برآورده مي کنند. اين سيستمها در حالت کلي قابل قبول اند، ولي به هيچ مفهومي بهينه نيستند. از اواخر دهة 1950 به بعد، تاکيد از طراحي سيستمي که کار قابل قبولي دارد، به طراحي سيستمي بهينه معطوف گشته است.
چون دستگاههاي چند ورودي، چند خروجي امروزي روز به روز پيچيده تر مي شوند، توصيف يک سيستم کنترل امروزي باتعداد معادله انجام مي شود. نظرية کلاسيک کنترل که تنها به سيستمهاي يک ورودي- يک خروجي اختصاص دارد، براي تحليل اين سيستمهاي چند ورودي- چند خروجي توانايي کافي ندارد. از اواسط دهة 1960، به خاطر در دسترس بودن کامپيوترهاي ديجيتال، تحليل سيستمهاي پيچيده در حوزة زمان امکان پذير شده است. به همين خاطر نظرية جديد کنترل بر اساس تحليل و طراحي در حوزة زمان، با استفاده از متغيرهاي حالت پاگرفته است تا بتواند از عهدة تحليل دستگاههاي پيچيدة امروزي برآيد و سيستم کنترلي تحويل دهد که خواسته هاي مربوط به وزن، هزينه، و دقت را، که امروزه با وسواس بيشتر و تولرانس کمتر تعيين مي شوند، برآورده کند.
طي سالهاي 1940 تا 1980 تحقيقات گسترده اي در مورد کنترل بهينة سيستمهاي قطعي و اتفاقي، کنترل وفقي و يادگيرندة سيستمهاي پيچيده صورت گرفت. از 1980 تاکنون تحقيقات نظري کنترل حول مباحثي چون کنترل مقاوم، کنترل , و موضوعات مرتبط با آنها دورمي زده است.
مبلغ واقعی 14,000 تومان 15% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 11,900 تومان
برچسب های مهم
کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام، آرزوی بسیاری از افراد است. اما، بسیاری از افراد در رسیدن به این هدف با مشکلاتی روبرو هستند. در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش منظم، نوشیدن برخی از نوشیدنی های طبیعی می تواند به شما در کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمک کند. در این راهنمای ... ...
کمبود اشتها، مشکلی شایع است که می تواند به دلایل مختلفی مانند استرس، اضطراب، افسردگی، بیماری های مختلف و یا حتی مصرف برخی از داروها ایجاد شود. این مشکل می تواند منجر به کاهش وزن، ضعف و بی حالی، و همچنین سوء تغذیه شود. در این راهنمای جامع، به بررسی کامل کمبود اشتها، از علل ... ...
نوروز، یکی از شادترین و پربرکت ترین جشن های ایرانیان است که با سفره های رنگارنگ و پر از خوراکی های خوشمزه همراه است. اما در کنار لذت بردن از این سنت دیرینه، حفظ سلامتی و تناسب اندام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این راهنمای جامع، به ارائه برنامه غذایی متعادل و ... ...
ویتامین C، یک ویتامین ضروری و محلول در آب است که نقش های حیاتی در بدن انسان ایفا می کند. در این تحقیق جامع، به بررسی موارد زیر در مورد ویتامین C می پردازیم: اهمیت ویتامین C: این بخش به بررسی نقش های حیاتی ویتامین C در بدن، مانند تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به جذب آهن، ... ...
آسپرین، یکی از قدیمی ترین و رایج ترین داروهای مسکن و ضد التهاب است که به طور گسترده ای برای تسکین درد، تب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی استفاده می شود. در این راهنمای جامع، به بررسی کامل آسپرین، از تاریخچه و نحوه عملکرد آن تا موارد مصرف و عوارض ... ...
فارماکولوژی، علم مطالعه ی داروها است که به بررسی اثرات داروها بر بدن انسان، نحوه ی عملکرد آنها، کاربردهای درمانی، عوارض جانبی و تداخلات دارویی می پردازد. دانش فارماکولوژی برای تمامی متخصصان حوزه ی پزشکی، مانند پزشکان، داروسازان، پرستاران و همچنین دانشجویان رشته های پزشکی، ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ایونت مارکتینگ یا بازاریابی رویدادی و اهمیت آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ایونت مارکتینگ چیستاهمیت ایونت مارکتینگ انواع بازاریابی رویدادیرویدادهای آنلاینوبینارهارویدادهای مجازیرویدادهای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی داده محور یا مبتنی بر داده فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی داده محور چیست؟فرایندهای بازاریابی داده محورتفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی داده محورمزایای بازاریابی داده محورروش ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل نرخ بازگشت سرمایه فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نرخ بازگشت سرمایه چیستاهمیت نرخ بازگشت سرمایه فرمول محاسبه نرخ بازگشت سرمایهروش های محاسبه نرخ بازگشت سرمایهتجزیه و تحلیل نرخ بازگشت سرمایه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم آنبوردینگ مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:آنبوردینگ (Onboarding) مشتری چیستاهمیت آنبوردینگ مشتریاستفاده از فرآیند آنبوردینگ مشتری مزایای آنبوردینگ مشتری فرایند آنبوردینگ مشتری چقدر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم حداقل محصول پذیرفتنی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حداقل محصول پذیرفتنی (MVP) چیست؟تاریخچه حداقل محصول پذیرفتنیاهداف ساخت حداقل محصول پذیرفتنی حداقل محصول پذیرفتنی چگونه کار میکند؟مراحل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بخش بندی بازار و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 31پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بخشبندی بازار چیست؟اهداف تقسیم بندی بازاراهمیت تقسیم بندی بازارسطوح تقسیم بندی بازارانواع بخش بندی بازاربخش بندی جمعیتی تقسیم بندی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی چرخه عمر محصول فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف چرخه عمر محصولمراحل چرخه عمر محصولمعرفی محصول رشد محصول بلوغ محصول استراتژی های بازاریابی چرخه عمر محصولنحوه محاسبه چرخه عمر محصول زمان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازار سرد فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازار سرد چیست؟ اهمیت بازار سرد شناسایی بازار سرداستراتژی فروش در بازار سردمراحل فروش در بازار سردمرحله اولمرحله دوممرحله سومو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم شاخص عملکرد مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهقسمتی از متن:شاخص عملکرد مشتری (CPI) چیست؟CPIها، معیارهای قابل اندازهگیری و مربوط به مشتری هستند که نشان میدهند یک کسبوکار، فارغ از صنعت، چگونه بر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل رهبری کاریزماتیک فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف رهبری کاریزماتیک اهمیت رهبری کاریزماتیکانواع رهبران کاریزماتیک رهبران کاریزماتیک آینده پرداز رهبران کاریزماتیک بحران محورتاریخچه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی امنی چنل Omni Channel فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی اومنی چنل چیست؟بازاریابی مولتی چنل چیست؟تفاوت بین مالتی چنل و امنی چنلتاریخچه اومنی مارکتینگاهمیت بازاریابی اومنی چنل ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با سیستم تیکتینگ فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب: سیستم تیکتینگ چیست؟انواع سیستم های تیکتینگسیستمهای مبتنی بر وبسیستم های مبتنی بر تلفنسیستم های مبتنی بر چتمزایای سیستم تیکتینگ ویژگی های ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی گاو بنفش در بازاریابی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:استراتژی گاو بنفش چیست؟ویژگیهای یک گاوبنفش تاثیرات استراتژی گاو بنفش جذب خریدارتغییر رفتاری بازارفرصتهاارزندگیخاص بودنروش کشف گاو ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تکنیک فروش B2B فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:فروش B2B چیست؟انواع فروش B2Bفروش به تامینکننده و تولیدکنندهفروش به توزیعکننده و خردهفروش فروش خدمات و خدمات عمومیفروش به سازمانهای دولتیفروش به ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با متاورس فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:متاورس چیست؟دنیای متاورس چیست؟تاریخچه متاورسویژگی های متاورسکارکرد متاورس مزایای زندگی در متاورس نمایندگان اصلی متاورسو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی فروش مشتری مدار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مشتری مداری چیست؟اهمیت مشتری مداری افزایش اعتماد مشتریرضایت بیشتر کارکنانفروش بیشتر محصولافزایش سودآوریاعتبار و شهرت بیشترچطور مشتری مدار ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت استراتژی قیمتگذاری فریمیوم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمتگذاری فریمیوم چیستاستفاده از قیمت گذاری فریمیوم مزایای قیمت گذاری فریمیومهزینه بازاریابی ناچیزمشتریان احتمالی بسیار زیادخرید با ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم قیمت گذاری انتقالی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:قیمت گذاری انتقالی چیست؟اهمیت قیمت گذاری انتقالیاهداف قیمت گذاری انتقالیاهداف بین المللی قیمت انتقالی مزایای قیمت گذاری انتقالیمعایب قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی استراتژی قیمت گذاری نفوذی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهقیمت گذاری نفوذی چیست؟استراتژی قیمتگذاری نفوذیاهداف استراتژی قیمتگذاری نفوذیکاربردهای استراتژی قیمت گذاری نفوذیمزایای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی قیمتگذاری تقسیمی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مفهوم قیمت گذاری تقسیمیاهداف قیمت گذاری تقسیمیانواع قیمت گذاری تقسیمیتقسیم قیمت بر اساس مشتریتقسیم قیمت بر اساس تعداد محصولتقسیم قیمت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با بازاریابی چند سطحی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 16پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتعریف بازاریابی چندسطحیشیوههای بازاریابی چند سطحینحوه کارکرد بازاریابی چند سطحی تفاوت بازاریابی چندسطحی با بازاریابی شبکهای و... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مبانی پروموشن فروش فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 35 پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پروموشن فروش چیست؟اهداف پروموشن فروشعرضه محصول جدیدجذب مشتری جدید حفظ روحیه رقابتی استراتژیهای پروموشن فروشاستراتژی کششاستراتژی فشاراستراتژی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت حاشیه فروش و عوامل موثر بر آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:حاشیه فروش چیست؟محاسبه حاشیه فروشاهمیت حاشیه فروش سنجش سودآوریارزیابی عملکردکنترل هزینههاانواع حاشیه فروشحاشیه سود ناخالصحاشیه سود ... ...