فصل ۱: رفتار مصرف کننده خواستگاه و کاربردهای استراتژیک
رفتار مصرف کننده بطور چشمگیری در دهه گذشته تغییر یافته است. امروزه، مصرف کنندگان می توانند انواع محصولات سفارشی، از کفش های ورزشی گرفته تا کامپیوترها را به صورت آنلاین سفارش دهند. بسیاری از آنها به جای خرید روزنامه ها، به وب سایت های آنها مراجعه کرده و اطلاعات کافی را از منابع مختلف دریافت مینمایند.
ببنندگان تلویزیون نیز می توانند با استفاده از ویدئوهای دیجیتالی، آگهی های تبلیغاتی موردنظر خود را ضبط کرده و به هنگام نیاز، محصولات مورد تبلیغ را سفارش دهند. راه های فوق الذکر برای فروش کالاها و خدمات در پانزده سال اخیر و در نتیجه پیشرفت تکنولوژی دیجیتالی، امکان پذیر شده اند. روش های جدید فروش در یک چیز مشترک هستند و آن اینکه: وجود آنها بازتابی از درک نیازها و رفتارهای مصرف کنندگان است.
واژه رفتار مصرف کننده برای اشاره به رفتارهای مصرف کنندگان در راستای جستجو، خرید، مصرف، ارزیابی و دور ریختن کالا و خدمات مورد نیاز به کار می رود. رفتار مصرف کننده به مطالعه چگونگی تصمیم گیری افراد برای صرف منابع موجود خود (زمان، پول، تلاش)، در اقلام مرتبط با مصرف می پردازد.
اگرچه، هر فردی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد، اما آنچه در میان همه ما مشترک است، و فراتر از همه این تفاوت ها قرار دارد این است که همه ما مصرف کننده هستیم.
به عنوان مصرف کننده، همه ما در سلامتی اقتصاد – محلی، و ملی و بین المللی – نقشی ایفا می کنیم.
تصمیمات خرید ما بر تقاضای مواد خام، حمل و نقل، تولید، بانکداری و غیره تاثیر می گذارند، که آنها هم به نوبه خود بر میزان اشتغال و استفاده از منابع تاثیر گذاشته و نهایتا تعیین کننده موفقیت یا شکست هر یک از صنایع می باشند.
واژه رفتار مصرف کننده به بررسی و توصیف دو نهاد مصرفی مختلف می پردازد که عبارتند از: مصرف کننده شخصی و مصرف کننده سازمانی. مصرف کننده شخصی، کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی، خانوادگی و یا دادن هدیه به دوستان، خریداری می کند.
گروه دوم مصرف کنندگان به مصرف کننده سازمانی – شامل سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی، سازمان های دولتی (محلی، ایالتی و ملی)، و نهادها (نظیر مدارس، بیمارستان ها، و زندانها) هستند که محصولات، تجهیزات، و خدمات را به منظور اداره سازمان های خود خریداری می نمایند.
بسط مفهوم بازاریابی
ریشه های رشته رفتار مصرف کننده در مفهوم بازاریابی قرار دارد که در واقع نوعی رویکرد به کسب و کار است که در دهه ۱۹۵۰ و به دنبال چندین رویکرد مختلف به کسب و کار، یعنی رویکرد تولیدگرایی، محصول گرایی و فروش گرایی، تکامل یافته است.
مبلغ واقعی 25,000 تومان 30% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 17,500 تومان
برچسب های مهم
جزوه پزشکی قانونی به تعداد 32 صفحه pdf مرگ شناسی جدول تعیین تاریخ مرگ انواع کبودی جسد خفگی اقسام خفگی مدت زمان مرگ در دار آویختگی سقط جنین ضرب و جرح نکات مهم جراحات نافذ مرگ ناشی از اصابت گلوله و انفجارات جراحات حاصل از تفنگ خان دار - جنگلی مرگ های ناشی از غرق ...
جزوه پزشکی قانونی به تعداد 32 صفحه pdf مرگ شناسی جدول تعیین تاریخ مرگ انواع کبودی جسد خفگی اقسام خفگی مدت زمان مرگ در دار آویختگی سقط جنین ضرب و جرح نکات مهم جراحات نافذ مرگ ناشی از اصابت گلوله و انفجارات جراحات حاصل از تفنگ خان دار - جنگلی مرگ های ناشی از غرق ...
جزوه و ویدیو عالی آناتومی سر و گردن آماده برای دانلود دانشگاه: علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران این مجموعه آموزشی حاوی: ++ جزوه آناتومی سر و گردن نظری (ورد و پی دی اف) ++ ویدیو تدریس برای آناتومی سر و گردن عملی (بهترین روش آموزش دروس عملی از طریق ویدیو است) ++ مجموعه ...
مجموع نکات کانال اندو دنتیستری کوئیز ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مهارت نرم و راه های تقویت آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 42پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهمهارت نرم چیستمهارت های سخت چیستتاریخچه مهارت نرمانواع مهارت های نرمارتباطاتمهارت های ارتباطی حل مسئلهخلاقیتمهارت های خلاقیت ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی بیماری زرد زخم فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهزرد زخم چیستانواع زرد زخمزرد زخم غیر تاولی زرد زخم تاولیاکتیماعلائم زرد زخمعلل زرد زخمعوارض زرد زخمو...قسمتی از متن: زرد زخم یک عفونت ... ...