فصل ۱: رفتار مصرف کننده خواستگاه و کاربردهای استراتژیک
رفتار مصرف کننده بطور چشمگیری در دهه گذشته تغییر یافته است. امروزه، مصرف کنندگان می توانند انواع محصولات سفارشی، از کفش های ورزشی گرفته تا کامپیوترها را به صورت آنلاین سفارش دهند. بسیاری از آنها به جای خرید روزنامه ها، به وب سایت های آنها مراجعه کرده و اطلاعات کافی را از منابع مختلف دریافت مینمایند.
ببنندگان تلویزیون نیز می توانند با استفاده از ویدئوهای دیجیتالی، آگهی های تبلیغاتی موردنظر خود را ضبط کرده و به هنگام نیاز، محصولات مورد تبلیغ را سفارش دهند. راه های فوق الذکر برای فروش کالاها و خدمات در پانزده سال اخیر و در نتیجه پیشرفت تکنولوژی دیجیتالی، امکان پذیر شده اند. روش های جدید فروش در یک چیز مشترک هستند و آن اینکه: وجود آنها بازتابی از درک نیازها و رفتارهای مصرف کنندگان است.
واژه رفتار مصرف کننده برای اشاره به رفتارهای مصرف کنندگان در راستای جستجو، خرید، مصرف، ارزیابی و دور ریختن کالا و خدمات مورد نیاز به کار می رود. رفتار مصرف کننده به مطالعه چگونگی تصمیم گیری افراد برای صرف منابع موجود خود (زمان، پول، تلاش)، در اقلام مرتبط با مصرف می پردازد.
اگرچه، هر فردی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد، اما آنچه در میان همه ما مشترک است، و فراتر از همه این تفاوت ها قرار دارد این است که همه ما مصرف کننده هستیم.
به عنوان مصرف کننده، همه ما در سلامتی اقتصاد – محلی، و ملی و بین المللی – نقشی ایفا می کنیم.
تصمیمات خرید ما بر تقاضای مواد خام، حمل و نقل، تولید، بانکداری و غیره تاثیر می گذارند، که آنها هم به نوبه خود بر میزان اشتغال و استفاده از منابع تاثیر گذاشته و نهایتا تعیین کننده موفقیت یا شکست هر یک از صنایع می باشند.
واژه رفتار مصرف کننده به بررسی و توصیف دو نهاد مصرفی مختلف می پردازد که عبارتند از: مصرف کننده شخصی و مصرف کننده سازمانی. مصرف کننده شخصی، کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی، خانوادگی و یا دادن هدیه به دوستان، خریداری می کند.
گروه دوم مصرف کنندگان به مصرف کننده سازمانی – شامل سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی، سازمان های دولتی (محلی، ایالتی و ملی)، و نهادها (نظیر مدارس، بیمارستان ها، و زندانها) هستند که محصولات، تجهیزات، و خدمات را به منظور اداره سازمان های خود خریداری می نمایند.
بسط مفهوم بازاریابی
ریشه های رشته رفتار مصرف کننده در مفهوم بازاریابی قرار دارد که در واقع نوعی رویکرد به کسب و کار است که در دهه ۱۹۵۰ و به دنبال چندین رویکرد مختلف به کسب و کار، یعنی رویکرد تولیدگرایی، محصول گرایی و فروش گرایی، تکامل یافته است.
مبلغ واقعی 25,000 تومان 30% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 17,500 تومان
برچسب های مهم
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت درمان های مواجه سازی و غرقه سازی توماس استمفلفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 31 پاورپوینت کامل و آماده ارائه قسمتی از متن: نظريه آسيب شناسی روانی :پيشگيري ازآسيب رواني، فقط از طريق انقلاب جنسي مقدور ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت اقتصاد رفتاری و اصول آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائه قسمتی از متن:اقتصاد رفتاری چیست؟ «اقتصاد رفتاری» (Behavioral Economics) به جستجوی روشی برای دقیق تر و عملی تر کردن مدل های اقتصادی می پردازد. در ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بیماری لکه برگی آلترناریایی,فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت کامل و آماده ارائهبکارگیری اشکال و تصاویر مرتبط با هر بخشفهرست مطالب:گونه های مختلف عامل بیماریآلترناریا: مایکوتوکسین(سم حاصل از قارچ)عامل بیماری ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت شناخت بیماری لوپوس فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 30پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهبیماری لوپوس چیستانواع لوپوسلوپوس اریتماتوی سیستمیکلوپوس دیسکوئید یا جلدیلوپوس ناشی از دارولوپوس نوزادیعلائم لوپوسعلت بروز لوپوسعوارض ابتلا ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت معرفی بیماری اپیدیدیمیت فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهاپیدیدیمیت چیستاپیدیدیمیت مزمن اپیدیدیمیت حاد علائم اپیدیدیمیتعلل اپیدیدیمیتعوامل خطر ابتلا به اپیدیدیمیتعوارض اپیدیدیمیتاپیدیدیمیت ... ...