فصل ۱: رفتار مصرف کننده خواستگاه و کاربردهای استراتژیک
رفتار مصرف کننده بطور چشمگیری در دهه گذشته تغییر یافته است. امروزه، مصرف کنندگان می توانند انواع محصولات سفارشی، از کفش های ورزشی گرفته تا کامپیوترها را به صورت آنلاین سفارش دهند. بسیاری از آنها به جای خرید روزنامه ها، به وب سایت های آنها مراجعه کرده و اطلاعات کافی را از منابع مختلف دریافت مینمایند.
ببنندگان تلویزیون نیز می توانند با استفاده از ویدئوهای دیجیتالی، آگهی های تبلیغاتی موردنظر خود را ضبط کرده و به هنگام نیاز، محصولات مورد تبلیغ را سفارش دهند. راه های فوق الذکر برای فروش کالاها و خدمات در پانزده سال اخیر و در نتیجه پیشرفت تکنولوژی دیجیتالی، امکان پذیر شده اند. روش های جدید فروش در یک چیز مشترک هستند و آن اینکه: وجود آنها بازتابی از درک نیازها و رفتارهای مصرف کنندگان است.
واژه رفتار مصرف کننده برای اشاره به رفتارهای مصرف کنندگان در راستای جستجو، خرید، مصرف، ارزیابی و دور ریختن کالا و خدمات مورد نیاز به کار می رود. رفتار مصرف کننده به مطالعه چگونگی تصمیم گیری افراد برای صرف منابع موجود خود (زمان، پول، تلاش)، در اقلام مرتبط با مصرف می پردازد.
اگرچه، هر فردی خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد، اما آنچه در میان همه ما مشترک است، و فراتر از همه این تفاوت ها قرار دارد این است که همه ما مصرف کننده هستیم.
به عنوان مصرف کننده، همه ما در سلامتی اقتصاد – محلی، و ملی و بین المللی – نقشی ایفا می کنیم.
تصمیمات خرید ما بر تقاضای مواد خام، حمل و نقل، تولید، بانکداری و غیره تاثیر می گذارند، که آنها هم به نوبه خود بر میزان اشتغال و استفاده از منابع تاثیر گذاشته و نهایتا تعیین کننده موفقیت یا شکست هر یک از صنایع می باشند.
واژه رفتار مصرف کننده به بررسی و توصیف دو نهاد مصرفی مختلف می پردازد که عبارتند از: مصرف کننده شخصی و مصرف کننده سازمانی. مصرف کننده شخصی، کالاها و خدمات را برای مصرف شخصی، خانوادگی و یا دادن هدیه به دوستان، خریداری می کند.
گروه دوم مصرف کنندگان به مصرف کننده سازمانی – شامل سازمان های انتفاعی و غیرانتفاعی، سازمان های دولتی (محلی، ایالتی و ملی)، و نهادها (نظیر مدارس، بیمارستان ها، و زندانها) هستند که محصولات، تجهیزات، و خدمات را به منظور اداره سازمان های خود خریداری می نمایند.
بسط مفهوم بازاریابی
ریشه های رشته رفتار مصرف کننده در مفهوم بازاریابی قرار دارد که در واقع نوعی رویکرد به کسب و کار است که در دهه ۱۹۵۰ و به دنبال چندین رویکرد مختلف به کسب و کار، یعنی رویکرد تولیدگرایی، محصول گرایی و فروش گرایی، تکامل یافته است.
مبلغ واقعی 25,000 تومان 30% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 17,500 تومان
برچسب های مهم
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفتانگیز مکملهای دوران بارداری قدم بگذارید، با انواع مختلف آنها، فواید و مضراتشان آشنا شوید و با مصرف آگاهانه آنها، به سلامتی خود و جنینتان کمک کنید! دوران بارداری، دورهای حساس و سرشار از تغییرات در بدن زن است. در این دوران، مادر به ... ...
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفتانگیز رژیم چاقی قدم بگذارید، اصول و قواعد تغذیه سالم برای افزایش وزن اصولی و پایدار را بیاموزید و با رسیدن به وزن ایدهآل، سلامتی و شادابی را به خود هدیه دهید! رژیم چاقی، مجموعهای از برنامههای غذایی و عادات سالم است که به افراد در ... ...
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفتانگیز تولید اسانسهای گیاهی قدم بگذارید، با روشها و مراحل مختلف استخراج عصاره گیاهان معطر آشنا شوید و با به کارگیری این دانش، رایحههای طبیعی و دلانگیز طبیعت را به خانههایتان هدیه دهید! اسانسهای گیاهی، عصارههای غلیظ و فرار ... ...
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفتانگیز داروسازی قدم بگذارید، انواع مختلف داروها را بشناسید، با نحوه عملکرد و عوارض جانبی آنها آشنا شوید و با مصرف هوشمندانه داروها، به سلامتی خود و اطرافیانتان کمک کنید! داروسازی، علمی است که به مطالعه داروها، نحوه عملکرد آنها در بدن، ... ...
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفتانگیز داروشناسی قدم بگذارید، با انواع مختلف داروها، نحوه عملکرد آنها، و عوارض جانبی آنها آشنا شوید و با مصرف هوشمندانه داروها، به سلامتی خود دست پیدا کنید! داروشناسی، علم مطالعه داروها، نحوه عملکرد آنها در بدن، و کاربرد آنها در درمان ... ...
جزوه داروشناسی پرستاری فارماکولوژی برای رشتھ ھای ھوشبری و اتاق عمل PharmacologyforAnesthetic Assistants&Operation Room Students به تعداد 284 صفحه pdf فھرستمقدمات فارماکولوژي3داروهاي آرام بخش – خواب آور30هیستامین و آنتی هیستامین50داروهاي بیهوش کننده ي عمومی63داروهاي تزریقی ...
جزوه داروشناسی پرستاری فارماکولوژی برای رشتھ ھای ھوشبری و اتاق عمل PharmacologyforAnesthetic Assistants&Operation Room Students به تعداد 284 صفحه pdf فھرستمقدمات فارماکولوژي3داروهاي آرام بخش – خواب آور30هیستامین و آنتی هیستامین50داروهاي بیهوش کننده ي عمومی63داروهاي تزریقی ...
جادوی ذهن خود درمانی و شفابخشى.pdf ... ...
biology-3-sanatisharif.pdf بیولوژی3صنعتی شریف ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت پیشگیری و درمان واریس مری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 30پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهواریس مری چیستعلائم واریس مریعوامل خطر ابتلا به واریس معدهعوارض واریس مریو... ... ...
با این راهنمای جامع، به راز و رمز نقش تغذیه در شکل و قیافه نوزادتان پی ببرید، با انتخاب مواد غذایی مناسب، به سلامت و زیبایی فرزندتان کمک کنید و با اطمینان خاطر، شاهد رشد و تکامل او در بهترین حالت باشید! تغذیه، نقش اساسی در سلامت و رشد و تکامل نوزادان ایفا ... ...