پايان نامه علل گرايش جوانان به اعتياد در 80 صفحه با فرمت word
چكيده :
صاحب نظران در مسائل اجتماعي و نيز روان پزشكان اعتياد را از درد ناكترين بيماريهاي تاريخ بشر و تاريخ پزشكي ذكر ميكنند. خطري كه موجب تباهي نسل است و با اينكه زيانهاي آن براي همه جوامع و ملل شناخته شده بازهم عده اي از آن دست برنميدارند.
وقتي به بررسي عوامل اعتياد در نوجوانان و جوانان مي پردازيم عواملي همچون فقر مالي و فرهنگي، كمبود آگاهي مردم و خانواده ها، عدم وجود و ارائه آموزش هاي صحيح در زمينه پيشگيري و بي توجهي به حفظ بهداشت رواني افراد، چشمگيرتر و اساسي تر به نظر مي رسند.
فصل اول : كليات
عنوان :
علل گرايش جوانان به اعتياد چه عواملي ميتواند باشد؟
مقدمه:
زندگي بسان رودخانهيي خروشان براي همة انسانها در جريان است و آناني كه از اين شهد مينوشند و در كنار آن به تبادل عواطف منزه با هم نوعان خويش ميپردازند. از لحظه لحظة ايام بهرهمند ميشوند. من و تو نيز از اين هستي هستيم. من و تو بايد از سبزي وجود خويش لذت ببريم، و از مواهب پاك و بيكران استفاده كنيم.
چشم دل بگشاييم و راز آفرينش را ببينيم، چشماندازي سپيدتر از برف را تصور كنيم و تن جان را در زلال باران شستشو دهيم.
درختها را بنگريم كه چگونه سبز است و چگونه سعي ميكند تا سر بر آسمان بسايد.
كوه را بنگريم كه چگونه استوار و مغرور ما را ميخواند تا بر قلهاش بايستيم و نظارهگر شگفتيهاي خلفت باشيم.
بيابان را نظاره كنيم كه چگونه آرام و صبور ما را به استقامت و پايداري ميخواند.
به آسمان بنگريم كه همواره سرچشمه رحمت است آنگاه كه صاف است انوار طلايياش را و زماني كه گرفته است قطرههاي حيات را هديه ميكند.
همه چيز زيباست ! هر چه هست زيبايي است و تجليگاه اين همه زيبا من و تو هستيم پس شاكر باشيم و اين همه نعمت را پاس بداريم.
مبادا غفلت كنيم. مبادا نشانههاي عشق را نبينيم.
مبادا چشمهايمان را ببنديم و حقيقت را به بوته فراموشي بسپاريم و سردي مرگ را بر گرماي زندگي ترجيح دهيم. مبادا به دنبال سراب باشيم، كه اگرچنين شود بازگشت سخت و توان فرسا خواهد بود. اميد را، عشق را، عاطفه را در وجودمان شعلهور سازيم و در نور و پاكي غوطهور شويم.
اوج و عروج را هرگز از ياد نبريم و بدانيم تا زماني كه آگاه، هوشيار و بيدار، بااراده، قاطع و فرزانه باشيم، كمتر اسير دانهها و دامها ميشويم !
بيان مسئله:
اعتياد در جهان امروز از مسائل مهم اجتماعي است كه بيشتر كشورها به صورت مشكل عمده اي براي دولتها جلوه ميكند اين مساله در كشور ما نيز مشكلات عديده اي از لحاظ اساسي اجتماعي، پيشرفت كاري و توسعه و شكوفا نمودن فكرها در راه مثبت به وجود آورده است. گسترش اعتياد در جوانان زنگ خطري براي تمام مجامع است اعتياد بديهي است كه همه از آن رنج ميبرند، بنابراين اين خطر بايد به عنوان خطر ناكترين و بالاترين معضل موردتوجه قرار گيرد و در مقابله با معابر با آن از هيچ كوششي فروگذار نشود.
- آيا كساني كه از مواد مخدر استفاده ميكنند از نظر اقتصادي در رفاه هستند يا در فقر به سر ميبرند ؟
- چه عواملي باعث بروز اعتياد در جوانان شده است؟
- آيامواد مخدر تاثيري در از هم پاشيدگي خانواده و نيز اجتماع در بر دارد؟
اهميت و ضرورت انجام تحقيق :
مواد مخدر يكي از بلاهاي خانمان سوز و خطرناك است كه متاسفانه ( امن گير بشريت گرديده است و موجب مضرت و مفاسد بيار كه انحطاط اخلاقي و نابود شدن حجم، روح، فكر، زيانهاي اجتماعي، اقتصادي، خانوادگي از جمله آنهاست ميباشد. براي جلوگيري از اين عواقب خانمان سوز و خطرناك و حركت فراگير و همه جانبه لازم است كه انجام بگيرد. بنابراين راهگشاي رسيدنن به جامعه عاري از اعتياد پيشگيري است. لازمه صعود به اين قله افزايش سطح عمومي – تغيير نگرش نسبت به مواد است.
اهداف تحقيق ( كلي و ويژه):
اهداف كلي : هدف كلي اين تحقيق عبارتست از ايجاد توجيه بيشتر در سازمانهاي مسئول و علاقمند آگاه نمودن عموم مردم به ويژه خانواده ها نسبت به عوامل موثر در كشيده شدن به سوي اعتياد است.
اهداف جزئي : براي رسيدن به اهداف جزوي بررسي عامل و عوامل گرايش به سوي اعتياد عوامل مثل : وضعيت اقتصادي، دسترسي فرد به مواد، از هم گسيختگي خانواده، پايبندي به عوامل مذهبي، و ... را لازم ميدانيم.
متغيرهاي تحقيق
ما در اين تحقيق از دو متغير تابع يا وابسته و متغير مستقل استفاده نموده ايم.
1- متغير تابع يا وابسته : متغير تابع همان گرايش به مواد مخدر است.
2- متغير مستقل : اختلالات خانوادگي – استفاده از مواد براي تفرح و معالجه دردهاي روحي و جسمي، فراواني و در دسترس بودن مواد مخدر، فقر تهدستي، بيكاري و عدم اشتغال به كار متغيرهاي مستقل ما هستند.
فرضيه ها يا پرسش هاي تحقيق :
به صورت فرض يا فرضهاي ويژه :
1- به نظر مي رسد هر چه فقر و تنگدستي در افراد بيشتر باشد گرايش به سوي اعتياد بيشتر است.
2- به نظر مي رسد هر چه اختلافات خانوادگي بيشتر باشد گرايش به سوي اعتياد بيشتر است.
3- به نظر مي رسد هر چه بيكاري و عدم امكان اشتغال بيشتر، باشد گرايش به سوي اعتياد بيشتر است.
4- به نظر مي رسد هر چه استفاده از مواد مخدر براي تفريح و معالجه هاي جسمي و روحي بيشتر باشد گرايش به سوي اعتياد بيشتر است.
به صورت پرسش يا پرسشهاي ويژه :
1- رابطه بين اقتصاد خانواده و اعتياد در مردان جوان شهر مشهد چيست؟
2- رابطه بين ميزان تحصيلات و اعتياد در مردان جوان شهر مشهد چيست؟
3- رابطه بين ميزان در آمد اشخاص و اعتياد آنان شهر مشهد چگونه است ؟
4- ارتباط بين محيط زندگي و اعتياد اينگونه افراد در شهر مشهد چگونه است؟
ادبيات يا پيشينه تحقيق :
تا كنون تحقيقات و پژوهشهاي فراواني توسط محققين و پژوهشگران در اين زمينه صورت گرفته است با اين حال ما نيز وظيفه خود دانستيم به عنوان عضو كوچكي از جامعه در شهرستان قاينات اطلاع رساني جامع و شفاف تري در زمينه علتها و معلولها مطرح نشده در گرايش به مواد مخدر در دست عموم قرار دهيم.
در اين تحقيقات سعي ما بر آن خواهد بود تا حد توان از منابعي جامع و نيز مصاحبه و گفتگو با افراد گرفتار به اين بلاي خانمان سوز و نيز پاي نشست فني چند از افراد با تجربه و تهيه پرسشنامه هايي در اين زمينه آنرا در دسترس عموم قرار دهيم.
فصل دوم : پيشينة تحقيق
مقدمه :
بيشتر از هزاران سال قبل،از خواص بعضي از گياهان مخدر مطلع بوده و در مراسم مذهبي، جشن ها، مواقع خاص و يا درمان از آنها استفاده ميكرده است. مصرف گياهان مذكور از مسائل مهم اجتماعي محسوب نميشده است.
با افزايش قدرت كشورهاي سلطه طلب ،اتباع آنها براي كشف مناطق مناسب جهت گسترش مستعمرات، به اقصي نقاط دنيا سفر نمودند و با آشنايي با ملل و قبايل مختلف، برگ، گل، ريشه و ساقه گياهان مخدر را شناسايي و براي پيشبرد استثمار در مناطق مورد نظر، كشت و مصرف مواد مخدر مخصوصاً ترياك را متداول كردند زيرا اعتياد به مواد مخدر بهترين حربه براي منحرف نمودن افكار عمومي از مسائل سياسي و منافع ملي و به زانو درآوردن جوانان بود.
تعريف اعتياد :
دانشمندان با توجه به رشتة تخصصي خود. تعريف هاي گوناگوني از اعتياد كرده اند. در روانشناسي اعتياد، عادت كردن به چيزي به شرح زير است :
- اعتياد به مواد مخدر ،نياز به مصرف يك مادة مخدر است كه در صورت عدم مصرف آن، حالات خاصي به وجود مي آيد كه گاهي براي معتاد غير قابل تحمل است.
- افزايش مصرف مادة مخدر براي ايجاد همان حالت و كيفيتي كه در اولين بار استعمال مواد مخدر ميسر شده است.
- اتكاء جسمي و رواني به مواد مخدر كه منجر به تلاش براي تهيه آن ميشود.
در پزشكي به جاي اصطلاح اعتياد معمولاً كلمة وابستگي به مواد مخدر به كار ميرود و معتاد كسي است كه از نظر رواني و جسميبه يك مادة مخدر وابستگي پيدا ميكند. وابستگي رواني حالتي است شخص پس ازمصرف مادة مخدر، احساس آرامش، رضايت خاطر و لذت ميكند. وابستگي مذكور مهمترين عامل مصرف مكرر مواد اعتيادآور است. وابستگي جسمي عبارت از حالت انطباقي در بدن فرد ميباشد كه پس از استعمال مكرر مواد مخدر در بدن پديد مي آيد و در واقع بدن فرد نسبت به آن عادت ميكند و در صورت عدم استعمال، واكنش هائي از قبيل دردهاي جسميبروز ميكند .
سازمان بهداشت جهاني وابسته به سازمان ملل اعتياد را چنين تعريف كرده است :
معتاد فردي است كه در اثر استعمال مكرر و مداوم متكي به مواد مخدر و يا دارو و يا ساير مواد است و داراي مشخصات چهارگانه زير ميباشد :
اول : در اثر مصرف مكرر مواد و يا دارو عادت رواني ايجاد ميشود و اين عادت فرد را به علت نياز و تمايل رواني به سوي مصرف مواد مخدر و يادارو به حد وسواس تشويق و ترغيب نمايد .
دوم : براي نگهداري اثري كه منظور و مطلوب معتاد است مقدار مواد مصرفي افزايش يابد.
سوم : در اثر قطع مواد مخدر يا دارو، علائم خاصي در معتاد ظاهر گردد كه آن علائم بستگي به نوع مواد مخدر و داروي مصرفي دارد.
چهارم : اعتياد به مواد مخدر يا دارو براي فرد يا جامعه زيان آور باشد.
استعمال مواد مخدر به عنوان يك مسأله اجتماعي :
چرا و چگونه اعتياد به مواد مخدر يك مسأله اجتماعي شمرده ميشود. پاسخ چنين پرسشي بيشتر مربوط به نظر افراد و تجربه شخصي آنان است. در جامعه ما بسياري از مواد مسألهساز تلقي ميشوند زيرا كه اغلب آنها افراد را ناكار ميسازند و توانائي آنان را براي ساماندهي امور خويش، اداره زندگي شخصي و خانوادگي دچار اختلال ميكنند. چنين پيداست كه پارهاي از مواد مخدر سبب ميشوند كه معتاد حرمت ارزشهاي اخلاقي و جبر هنجارهاي جامعوي را پاس ندارند و در نتيجه قوانين را زير پا گذارند، با پرخاش خويش موجبات آزار همگنان خود را فراهم آوردند و در نهايت دست به جرايم و جنايات آشكار يا پنهان مالي يا جاني بزنند. شايد خطرناكترين مواد مخدر انواع افيونيات باشند كه موجب وابستگي رواني معتاد به مصرف ماده مخدر (تخديركننده) ميشود.
ما هنوز در دورهاي هستيم كه تصوير يك «معتاد محكوم است» «معتاد مظنون است» «معتاد قابل اعتماد نيست» «معتاد مجنون است» در جامعه ما بدون اين كه بيان كرده باشند رواج دارد؛ تا شايد بتوان از شيوع آن جلوگيري كرد و اجراي قوانين را تشديد نمود. اگر امروز، نسل جوان ديگر به شعارهاي ضد اعتياد اعتقادي ندارند بدين سبب است كه انواع جديدي از مواد و فراشدهاي مخدر در اختيار آنان قرار ميگيرد. كلاً در جامعه ما هنوز اين اجماع وجود دارد كه موادمخدر اثرات مخربي روي جان و جسم افراد بجا ميگذارند. بهر صورت اشخاصي كه مواد مخدر را بعنوان مكيف، خلسهآور، تقويت جنسي، رسيدن به «عالم هپروت» «از قال گذشتن به حال رسيدن» «خود را در هفت آسمان ديدن» تلقي ميكنند در جوامع شهري پراكنده هستند كه به تدريج به اعتياد و وابستگي به موادمخدر يا مسكرات مبتلا ميشوند.
از نظر ديني و دولتي و تبع آن از نظر جامعه، مصرف مواد مخدر و مسكرات يك مسأله جامعوي تلقي ميشوند زيرا كه برخي از آنها به «شيوه زندگي» افراد وابسته به اقشار شهري متوسط الحال تبديل ميگردد و اين شيوه با ارزشهاي رايج در بين طبقات براي كسب موفقيتهاي خانوادگي، تحصيلي، شغلي و «عاقبت بخير بودن، در دنيا و عقبي» منافات دارد.
از سوي ديگر استعمال مواد مخدر و مسكرات، همانند استمال دخانيات، بلند كردن موي سر، پوشيدن «تيشرت»هاي رنگارنگ آراسته به شعارهاي عديده و مزين به صور ظريفه، بوسيله طبقه مياني و بالاتر توسط انبوه توده مردم و رهبران عقايد آنان، نماد وابستگي به ارزشهاي حقيقي يا خيالي «نامطلوب» و مذموم و «ضاله» تلقي ميشوند. حتي موادي كه خيلي خطرناك نيستند ولي مورد مخالفت كساني است كه احساس ميكنند ارزشهاي اخلاقي اساسي آنها در معرض تهديد وتهاجم قرار ميگيرند.
مبلغ واقعی 28,000 تومان 37% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 17,640 تومان
برچسب های مهم
بانک سوالات ارشد پرستاری داخلی جراحی کاملترین و جامع ترین گنجینه طلایی سوالات پرستاری با پاسخ کاملا تشریحی ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نظریه برابری انگیزش در محیط کار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهنظریه برابری چیست؟مزایای نظریه برابریمعایب نظریه برابری انگیزشعوامل موثر بر نظریه برابری انگیزشگروه های مرجع بیرون ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی ماتریس ارزیابی ریسک فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهماتریس ارزیابی ریسک چیستاهمیت ماتریس ارزیابی ریسکاولویت بندی آسان ریسک هااستراتژی هدفمند برای مدیریت ریسکنحوه کارکرد ماتریس ارزیابی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت اهمیت تجزیه و تحلیل رقبا فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتحلیل رقبا چیست؟هدف از تحلیل رقبا اهمیت تحلیل رقبا نحوه تحلیل رقباشناسایی کسبوکارهای فعال شناخت مشتریان ماتریس مقایسهای رقبامزایای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نظریه انتظار انگیزه چیست فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نظریه انتظار انگیزه چیست عناصر نظریه انتظار انگیزهروابط نظریه انتظار رابطه تلاشعملکردرابطه عملکردپاداشرابطه پاداش و اهداف شخصیمزایای نظریه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت ساختار سازمانی ماتریسی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 24پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:ساختار سازمانی ماتریسی چیست؟تاریخچه ساختار سازمانی ماتریسیسلسه مراتب در ساختار سازمانی ماتریسیرهبر ماتریسمدیران ماتریسیکارکنان ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کار عمیق و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کار عمیق چیست؟کار کم عمق (سطحی) چیست؟مزیتهای کار عمیقاستفاده از کار عمیقابزارهای پیادهسازی تکنیک کار عمیقاستراتژی های کار عمیق ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کپی رایتینگ و مهارت های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:کپی رایتینگ چیست؟کپیرایتر کیست اهمیت کپی رایتینگ در بازاریابیمهارتهای کپی رایترکاربردهای کپی رایتینگ حوزه های کپی رایترروابط ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت یادگیری خرد و روش های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 30پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:یادگیری خرد چیستتاریخچهی میکرولرنینگگام های پیاده سازی یادگیری خردمزایای یادگیری خردمعایب یادگیری خرداستفاده از یادگیری خرد روشهای ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت آشنایی با تکنیک فروش FAB فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 18پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تکنیک FAB چیست؟کاربردهای تکنیک FABمزایای استفاده از تکنیک فروش FABعناصر تکنیک FABچگونه از روش فروش FAB استفاده کنیم؟نمونه های استفاده از ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل روانشناسی رفتار مصرف کننده فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:روانشناسی رفتار مصرف کننده چیست؟تاریخچه روانشناسی رفتار مشترینظریههای رفتار مصرف کنندهکاربررد روانشناسی مصرف کنندهعوامل موثر بر ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی رفتاری و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:بازاریابی رفتاری چیست؟اصول بازاریابی رفتاریشخصیسازی و هدفمندسازیتحلیل دادهها و بررسیهاکمپینهای بر اساس عملکردتقسیم بندی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم داستان برند فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 22پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:داستان برند چیستداستانسرایی برند اهمیت داستان برند عناصر کلیدی داستان برندمراحل نوشتن داستان برند قدم اول: شناسایی مخاطبان هدفقدم دوم: ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مهارت گوش دادن فعال و موثر فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 38پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:گوشدادن فعال چیست؟انواع گوش دادن فعال۱. گوش دادن عمیق۲. گوش دادن کامل۳. گوش دادن انتقادی۴. گوش دادن درمانیمراحل گوشدادن فعال فواید ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی استراتژی های رهبری هزینه فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:استراتژی رهبری هزینه چیست؟تاریخچه استراتژی رهبری هزینههدف اصلی استراتژی رهبری هزینهمزایای استراتژی رهبری هزینهمعایب استراتژی رهبری ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم سهم بازار فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:سهم بازار چیست اهمیت سهم بازارمحاسبه سهم بازار فرق سهم خرید مشتری و سهم بازاراستراتژیهای افزایش سهم بازار آگاهی از برندارتباط با مشتریو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی استراتژی های تعمیم برند فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 25پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:برندسازی تعمیم برند چیست؟اهمیت تعمیم برندتفاوت تعمیم برند با توسعه برند مزایای تعمیم برند معایب تعمیم برند مراحل تعمیم برندو... ... ...
جزوه پاورپوینت مرور سریع پاتولوژی: استاد: دکتر اشکان عبدلی فرمت: PDF پی دی اف تعداد صفحه: 425 کیفیت: عالی دانلود نمونه ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت برندسازی عاطفی یا احساسی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:برندینگ عاطفی چیستبرندینگ عاطفی از نگاه علمبرندسازی احساسی در مقابل تبلیغات احساسیمزایای برندسازی احساسیمتمایز کردن کسب و کار از رقباایجاد ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نیچ مارکتینگ و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مفهوم نیچ مارکتینگ انواع نیچ مارکتینگبازاریابی نیچ براساس محصولبازاریابی نیچ براساس قدرت خرید مخاطببازاریابی نیچ براساس شرایط افراد ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت پیشنهاد فروش منحصر به فرد فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:پیشنهاد فروش منحصر به فرد چیست؟اهمیت پیشنهاد فروش منحصر به فرداجزای پیشنهاد فروش منحصر بهفردمزایای پیشنهاد فروش منحصر بهفردنحوه نوشتن ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی بازاریابی معکوس فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهبازاریابی معکوس چیستبازاریابی معکوس چگونه کار می کنداصول بازاریابی معکوس فکر دقیقساخت استراتژیبستن فروشاجرای بازاریابی معکوسو... ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت نردبان وفاداری مشتری و اهمیت آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 26پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهمشتری وفادار چه کسی استنردبان وفاداری مشتری چیستهدف نردبان وفاداری مراحل نردبان وفاداری مشتریانمرحله 1: آگاهیمرحله 2: ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت مفهوم نرخ ریزش مشتری فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نرخ ریزش مشتری چیست؟اهمیت نرخ خرید مشتری دلایل ریزش مشتریمحاسبه نرخ ریزش مشتری مزایای محاسبه نرخ ریزش مشتریمعایب محاسبه نرخ ریزش مشتری ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی مفهوم ارزش پیشنهادی فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهارزش پیشنهادی چیست؟هدف ارزش پیشنهادی عناصر ارزش پیشنهادیعنوانعنوان فرعی یا پاراگرافعنصر بصریانواع ارزش پیشنهادی معیارهای مهم ارزش ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بیزینس پلن و طراحی آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 28پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهبیزینس پلن چیست؟انواع بیزینس پلنارکان اصلی در طراحی بیزینس پلنمحصولات یا خدمات مشتری یا مخاطب ارزش پیشنهادی محصولشیوه توزیع و چگونگی ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بازاریابی تجربی و استراتژی های آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 23پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:تعریف بازاریابی تجربی اهمیت بازاریابی تجربیدلایل اهمیت بازاریابی تجربی مزایای بازاریابی تجربی وظیفه بازاریابان تجربیمقایسه ... ...
عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت تحلیل نمودار SIPOC فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 19پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:نمودار SIPOC چیست؟اهمیت نمودار SIPOCاجزای نمودار SIPOC چه موقع از نمودار SIPOC استفاده می شودمزایای نمودار SIPOCمعایب نمودار SIPOCقوانین رسم ... ...
جزوهsharpبیوتکنولوژی sharpدکتر_حجازیفایل شامل کل مباحث دکتر حجازی ...