دانلود فایل های دانشجویی(پایان نامه،مقاله،تحقیق،پروژه،نمونه سوالات و ...)

محل لوگو

دندان پزشکی

گزارش کارآموزی

نقشه کشی

معارف اسلامی

مهندسی مکانیک

مدیریت

مدیریت

برق والکترونیک

مهندسی کامپیوتر

مدیریت

مدیریت

حسابداری

الکترونیک

حسابداری

مهندسی الکترونیک

ریاضی

مدیریت

آموزشی

مهندسی کامپیوتر

علوم اجتماعی

جغرافیا

روان شناسی

علوم اجتماعی

ریاضی

حسابداری

شیمی

روان شناسی

روان شناسی

علوم تربیتی

روان شناسی

علوم تربیتی

علوم تربیتی

کامپیوتر

کسب وکارالکترونیک

نقشه کشی

روان شناسی

الکترونیک

روان شناسی

علوم تربیتی

سرمایه گذاری

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت پرتفوی

تاریخچه آموزش و پرورش‎

تاثیر آموزش پیش دبستانی بر روی کودکان

سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها

پرسشنامه سبک مدیریت

پرس و جو در بانک اطلاعاتی SQL

رمزنگاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری

دیکانستراکشن

معماری

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت

مدیریت

روان شناسی

برق

آمار

مهندسی مکانیک

مهندسی مواد

کامپیوتر

مدیریت

مدیریت

حسابداري

نرم افزار

استانداردهای حسابداری

الکترونیکی

علوم انسانی

روان شناسی

معماری

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

شیمی

روان شناسی

رياضيات

فنی مهندسی

کامپیوتر

علوم انسانی

روان شناسی

مدیریت

مدیریت

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

فناوری نانو

کامپیوتر

اقتصاد

حسابداري

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

مبانی نظری

مبانی نظری

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

حسابداري

برق

برق

برق

معماری

کامپیوتر

کشاورزی

کشاورزی

کشاورزی

کامپیوتر

کامپیوتر

الکترونیکی

کامپیوتر

کامپیوتر

برق

برق

الکترونیکی

کامپیوتر

کامپیوتر

برق

حقوق

حقوق

حقوق

برق

برق

فنی مهندسی

برق

معماری

جغرافیا

الکترونیکی

اقتصاد

برق

صنایع غذایی

جغرافیا

صنایع دستی

ریاضی

الکترونیکی

کامپیوتر

ادبیات فارسی

برق

برق

برق

حسابداری

کامپیوتر

صنایع غذایی

کشاورزی

حسابداري

کامپیوتر

اقتصاد

مدیریت

کشاورزی

کامپیوتر

دام پزشکی

شیمی

الکترونیک

کامپیوتر

کامپیوتر

روان شناسی

شیمی

هنری

مدیریت

صنایع غذایی

برق

برق

برق

علوم اجتماعی

حسابداری

برق

مدیریت

فنی مهندسی

برق

آموزش و پرورش

علوم تربیتی

آموزشی

کامپیوتر

برق

آموزش و پرورش

برق

فنی مهندسی

فنی مهندسی

ادبیات

برق

صنایع غذایی

کامپیوتر

فنی مهندسی

صنایع غذایی

آمار

هنری

آموزشی

هنری

آموزشی

علوم تربیتی

دام پزشکی

روان شناسی

روان شناسی

کامپیوتر

روان شناسی

معماری

صنایع دستی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 42
  • بازدید دیروز : 46
  • بازدید کل : 495598

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی


مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی در 24 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش

 

اختلال نقص توجه - بیش فعالی
 تاریخچه :

در سالیان اخیر، اختلال نقص توجه / بیش فعالی(ADHD) از نظر بالینی، پژوهشی و اجتماعی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگرچه این اختلال از جمله مواردی است که بیش از صد سال از توصیف آن می­گذرد و در طول زمان با عناوین مختلفی از آن یاد شده است. درسال 1863 پزشکی آلمانی به نام هنریش هافمن در قطعه شعر طنزآمیزی، نوجوانی به نام فیلیپِ بی قرار را توصیف کرد و بدین ترتیب این اختلال برای اولین بار به نام همین پزشک نامگذاری شد. بعد از آن در اوایل قرن بیستم جورج استیل­، کودکان بیش فعال و تکانشگر را به عنوان کودکانی فاقد مهار ارادی و کنترل اخلاقی توصیف کرد، توصیفات وی با علائم و نشانه ­های کودکان مبتلا به ADHD نوع مرکب همراه با اختلال سلوک مطابقت دارد. بدین ترتیب، این نخستین بار بود که اختلال در کنترل تکانه و بی توجهی به عنوان یک اختلال مستقل از صدمه مغزی یا عقب ماندگی ذهنی معرفی می­شود. چند سال بعد در سال 1918 و اندکی پس از جنگ جهانی اول، مشکلات رفتاری مشابهی در بازماندگان آنسفالیت دیده شد که تحت عنوان «سندرم بیش فعالی» تعریف شدند.

سایر اسامی این اختلال عبارتند از «آسیب مغزی خفیف»، «اختلال عملکرد مغزی خفیف» و «واکنش بیش فعالی دوران کودکی». به کارگیری اصطلاح «اختلال نقص توجه / بیش فعالی» اولین بار در نسخه سوم راهنمایی تشخیص بیماریهای روانی DSM-Ш-TRمطرح شده است.

·تعریف اختلال و زیر دسته های آن :
چهارمین نسخه راهنمایی تشخیص بیماری­های روانی (DSM lV-TR)، ADHD را به عنوان یک وضعیت پیچیده عصبی-رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی به عنوان ویژگی های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها تعریف می­کند. آنچه موجب تمایز ADHD می­شود این است که سطح و میزان فعالیت، آشفتگی، بیقراری و رفتارهای تکانشی کودک با سطح رشدی-تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد و همچنین موجب بروز اختلال و آسیب در عملکردهای هنجار می­شود، که البته این امر در محیط های مختلف نظیر خانه و مدرسه رخ می­دهد. اختلال نقص توجه / بیش فعالی در DSM lV-TR در قالب زیر دسته هایی طبقه بندی شده است.

* نقص توجه / بیش فعالی با غلبه الگوی بی توجهی (­ADHD – PI­) : کودکان مبتلا در بسیاری از حوزه های توجه، از جمله تمرکز و تداوم توجه و سازماندهی دچار ناتوانی هستند.

* نقص توجه / بیش فعالی با غلبه الگوی تکانشگری / بیش فعالی (­ADHD – PH/I­) : کودکان مبتلا به آستانه تشخیصی لازم برای علائم بی توجهی نرسیده اند. مشکلات غالباً در حوزه های کنترل مهار و تکانه و رفتار بیش فعالانه می­باشد.

* نقص توجه / بیش فعالی مرکب (­ADHD – C­) : کودکان مبتلا به این نوع از ADHD هم علائم بی توجهی و هم علائم تکانشگری و بیش فعالی را تجربه می­کنند.

کودکان مبتلا به نوع بیش فعالی / تکانشگری (ADHD – PH/I) مشکلات بیشتری را برای والدین در زندگی نسبت به نوع بی توجه (ADHD – PI) ایجاد می­کنند.

از مطالعاتی که علائم مربوط به سن را در کودکان ADHD بررسی کرده اند این طور برمی آید که کودکان سنین پیش دبستانی (6 سال به پایین­) اغلب با علائم نوع تکانشگری / بیش فعالی PH/I) ADHD –)، کودکان سنین ابتدایی (­7 تا 10 سال­) با علام نوع مرکب (­ADHD – C­)، و کودکان سنین بالاتر با علائم نوع بی توجه (­ADHD – PI­) ارجاع می­شوند.

 خصوصیات بالینی :
1) بی توجهی:


کودکان ADHD مشکلات واضحی در توجه پایدار به ویژه زمانی که در تکالیف آموزشی درگیر می­شوند، نشان می­دهند. آنها در شروع تکالیف جدید مشکل دارند و به آسانی از اکثر تکالیفی که آغاز کرده اند منحرف می­شوند و در برگشتن به یک تکلیف بعد از اینکه حواسشان پرت شده بود مشکل دارند. در کلاس درس این کودکان تمایل کمی برای تمرکز روی تکالیف تکراری، راکد و کند دارند.

در بعضی از موارد کودک با محرکهای خارجی دچار حواس پرتی می­شود اما در موارد دیگر کودک به سادگی علاقه اش را از دست داده و دیگر پشتکاری برای کار ندارد. حواس پرتی نه تنها نشان دهنده شکست در فیلتر کردن دروندادهای ناخواسته است، بلکه بیشتر ناشی از جستجوی فعال محرکهای زیادتر به هنگام انجام فعالیت خسته کننده ای است که نیازمند بذل توجه می­باشد­.

در کودکان مبتلا به ADHD – PI مشکل عمده و برجسته­، به طور شاخص­، افت تحصیلی است. والدین و معلمان اغلب از دیرکرد دراز مدت، فراموشکاری، آشفتگی و عدم سازمان دهی، گم کردن وسایل، خیال­پردازی، عدم انجام تکالیف و یا کیفیت پایین آنها، ناتوانی در انجام تکالیف هدفمند، بهانه جویی و تعلُل، بلند شدن از جا، تعویض مکرر فعالیتها در مقایسه با سایرین، حواس پرتی و عدم گوش کردن به حرف والدین و مربیان، شکایت می­کنند.

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


مبلغ واقعی 25,000 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 20,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

پاورپوینت بررسی بیماری پریکاردیت

پاورپوینت بررسی بیماری پریکاردیت

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت بررسی بیماری پریکاردیت فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 29پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهتعریف پریکاردیت علائم پریکاردیتعلل پریکاردیتعوارض پریکاردیتو... ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما