دانلود فایل های دانشجویی(پایان نامه،مقاله،تحقیق،پروژه،نمونه سوالات و ...)

محل لوگو

دندان پزشکی

گزارش کارآموزی

نقشه کشی

معارف اسلامی

مهندسی مکانیک

مدیریت

مدیریت

برق والکترونیک

مهندسی کامپیوتر

مدیریت

مدیریت

حسابداری

الکترونیک

حسابداری

مهندسی الکترونیک

ریاضی

مدیریت

آموزشی

مهندسی کامپیوتر

علوم اجتماعی

جغرافیا

روان شناسی

علوم اجتماعی

ریاضی

حسابداری

شیمی

روان شناسی

روان شناسی

علوم تربیتی

روان شناسی

علوم تربیتی

علوم تربیتی

کامپیوتر

کسب وکارالکترونیک

نقشه کشی

روان شناسی

الکترونیک

روان شناسی

علوم تربیتی

سرمایه گذاری

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت پرتفوی

تاریخچه آموزش و پرورش‎

تاثیر آموزش پیش دبستانی بر روی کودکان

سیستم مدیریت پایگاه داده‌ها

پرسشنامه سبک مدیریت

پرس و جو در بانک اطلاعاتی SQL

رمزنگاری

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری

دیکانستراکشن

معماری

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت

مدیریت

روان شناسی

برق

آمار

مهندسی مکانیک

مهندسی مواد

کامپیوتر

مدیریت

مدیریت

حسابداري

نرم افزار

استانداردهای حسابداری

الکترونیکی

علوم انسانی

روان شناسی

معماری

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

شیمی

روان شناسی

رياضيات

فنی مهندسی

کامپیوتر

علوم انسانی

روان شناسی

مدیریت

مدیریت

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

فناوری نانو

کامپیوتر

اقتصاد

حسابداري

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

مبانی نظری

مبانی نظری

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

مدیریت

کامپیوتر

کامپیوتر

کامپیوتر

حسابداري

برق

برق

برق

معماری

کامپیوتر

کشاورزی

کشاورزی

کشاورزی

کامپیوتر

کامپیوتر

الکترونیکی

کامپیوتر

کامپیوتر

برق

برق

الکترونیکی

کامپیوتر

کامپیوتر

برق

حقوق

حقوق

حقوق

برق

برق

فنی مهندسی

برق

معماری

جغرافیا

الکترونیکی

اقتصاد

برق

صنایع غذایی

جغرافیا

صنایع دستی

ریاضی

الکترونیکی

کامپیوتر

ادبیات فارسی

برق

برق

برق

حسابداری

کامپیوتر

صنایع غذایی

کشاورزی

حسابداري

کامپیوتر

اقتصاد

مدیریت

کشاورزی

کامپیوتر

دام پزشکی

شیمی

الکترونیک

کامپیوتر

کامپیوتر

روان شناسی

شیمی

هنری

مدیریت

صنایع غذایی

برق

برق

برق

علوم اجتماعی

حسابداری

برق

مدیریت

فنی مهندسی

برق

آموزش و پرورش

علوم تربیتی

آموزشی

کامپیوتر

برق

آموزش و پرورش

برق

فنی مهندسی

فنی مهندسی

ادبیات

برق

صنایع غذایی

کامپیوتر

فنی مهندسی

صنایع غذایی

آمار

هنری

آموزشی

هنری

آموزشی

علوم تربیتی

دام پزشکی

روان شناسی

روان شناسی

کامپیوتر

روان شناسی

معماری

صنایع دستی

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 119
  • بازدید دیروز : 125
  • بازدید کل : 525810

نقش مدیران در پیوند خانواده ، مدرسه و جامعه در ابعاد مسایل دینی ، اجتماعی و اقتصادی


نقش مدیران در پیوند خانواده ، مدرسه و جامعه در ابعاد مسایل دینی ، اجتماعی و اقتصادی

نقش مدیران در پیوند خانواده ، مدرسه و جامعه در ابعاد مسایل دینی ، اجتماعی و اقتصادی در 6 صفحه

هدف این مقاله

بررسی فرایندی متغیرهای موثر در (( پیوند )) خانواده ، مدرسه و جامعه در (( حوزه ی مسایل دینی ، اجتماعی و اقتصادی )) وپیش نهاد راه کارهای بهبود عملکرد مدیران در مدیریت آموزشگاهی است.

هنرمدیریت آموزشگاهی تمهید شرایط عمومی و اختصاصی توسعه ی فراگیر و متعادل فرایند آموزشی و پرورشی در مدرسه است .

دانش آموزان به عنوان دروندادی انسانی ، امانت های مهم و پیوسته در تغییرند . و در تعامل با کانون خانواده و نهاد مدرسه و جامعه تاثیر پذیر و به نوبه ی خود بسیار تاثیر گذارند . لذا رشد و تکامل متعادل و متناسب خانواده ها ، مدرسه و جامعه در ابعاد مسایل دینی ، اجتماعی و اقتصادی از عمده ترین اهداف آموزش و پرورش است و از آرمان های ( ظاهراً ) دست نیافته ( یا چندان دست نیافته ) ی جامعه است . هدف والایی که علت ناکامی در دست یابی به آن را می باید در نوع مدیریت ها در سطوح مختلف آموزش و پرورش بلکه نوع مدیریت و عملکرد نظام های مدیریت اجتماعی در نهاد کشور جست و جو کرد .

لذا ،مناسب است تا مدیران در طراحی های اجرایی خود با در نظر گرفتن مطالبات اجتماعی خانواده ، دین و جامعه و با قبول اصل تغییر در مدیریت ( با توجه به روند تغییرات فزاینده در مناسبات اجتماعی ، دینی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه ) به منظور بهبود و بهسازی فرایند تعلیم و تربیت به تغییرات موثر در سازمان فکری خود مبادرت ورزند . تغییری که در نهایت منجر به ایجاد تحول در (( شخصیت و هویت سازمان )) شده ، رفتار و عملکرد آنان را بهبود می بخشد . و به نوبه ی خود زمینه های تغییر و تحول بنیـادین را در رفتار و عملکرد دانش آموزان و در نتیجه شرایط رشدمتعادل و شتابنده ی جامعه فراهم سازد.

خانواده و مدرسه تبلور جامعه و جامعه آیینه ی تمام نمای نهاد خانواده و مدرسه است . جامعه همچون موجودی زنده پیوسته در حال تغییر است . و روند توسعه ی جامعه ی جهانی و در مقیاسی کوچک ، جامعه ی ایرانی نیز از لحاظ تکنیک و صنعت به سرعت رو به رشد است. و متاسفانه به نظر می رسد درکنار تحولات پرشتاب اقتصادی و صنعتی در جامعه ، دست یابی به رشد متعادل فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی در محاق توسعه ای لجام گسیخته قرارگرفته است .

ذکر این نکته اهمیت دارد که : هرگونه بررسی و تحلیل یک بعدی فرایندهای اجتماعی –انسانی ضمن آن که می تواند مفید و ثمر بخش باشد ، نمی تواند مبنای مدیرت موثر و الگوی عمل قرار گیرد .

موضوع (( پیوند خانواده ، مدرسه و جامعه )) در ابعاد مسایل دینی ، اجتماعی و اقتصادی موضوعی چند ضلعی است و ضرورت دارد با نگاهی فرایند محور و کاملاً تخصصی در ابعاد دینی ، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی و تحلیل همه جانبه قرارگیرد . کاری که از دیرباز کارشناسان خبره به آن پرداخته اند واز عهده ی این مقاله کوتاه خارج است .

همان گونه که اشاره شد ، رابطه ی موجود میان خانواده ، مدرسه و جامعه رابطه ای گسترده ، پیچیده ، متعامل ، متقابل و تاثیر گذار است . لذا ، رشد نامتوازن یا انحراف از معیار هریک از نهادهای یادشه می تواند در تعادل یا عدم تعادل دیگری تاثیر گذار باشد . بدیهی است در این روابط هرقدر تعامل متعادل تر باشد ، روند توسعه ی متوازن ومتعادل و دست یابی به اهداف دینی ريا، اجتماعی و اقتصادی دست یافتنی تر خواهد بود .

باید یادآور شد : امروزه مدیریت یک علم و مدیریت آموزشگاهی به دلیل پیچیدگی انسان و روابط انسانی مدیریتی پیچیده ، مهم و حساس است . مدیران آگاه با شناختی وسیع ، عمیق و روشن از حوزه ی مدیریتی خود به بررسی وضعیت جاری و نیازهای برآورده نشده پرداخته ، با طرحی آرمانی و برنامه ای واقعیت مبنا به اصلاح تدریجی امور مبادرت می ورزد .

چنین مدیرانی فقط به روش های شناخته شده و هرچند کارآمد گذشته بسنده نکرده به مهندسی و معماری ساز و کارهای نوین می پردازند . زیرا به خوبی آگاهند که : " اگر همواره ، مانند گذشته بیندیشد ، همیشه همان چیزهایی را به دست می آورد که تا به حال کسب کرده است ." ( فصل نامه مدیران، شماره اول اردیبهشت 86 ، ناحیه یک رشت ) لذا ، رسالت مدیران در دست یابی به چنین آرمانی ، کشف راهکارهای نوین و اثربخش به هدف تقویت و توسعه ی ارکان خانواده ، مدرسه و جامعه است.

خلاقیت می تواند کاربرد جدید اصول و مفاهیم شناخته شده ای باشد که با روشی نو تکمیل و گسترش می یابد . بنا براین مدیرمی تواند با نگاهی نقادانه و تعمیم داده ها به معیاری منطقی دست یابد ، معیاری که بتواند به گونه ای مبنای مناسبی برای بهبود عملکرد واقع شود .

تعامل و تعادل خانواده :

1- رشد خلاقیت در فرزندان . رشد خلاقیت در فرزندان =افزایش برخورداری از فرصت های برابر اجتماعی . رشد وتعمیق خدمات آموزش علمی،دینی واجتماعی و بهبود خدمات محیطی در مدارس = 1- افزایش رضایت مندی دانش آموزان و اولیا= تامین آرامش روانی دانش آموزان و اولیا 2- بهبود زمینه های رشد همه جانبه ی دانش آموزان= ( انسان متعادل / جوان ایرانی مسلمان آگاه به مسوولیت های فردی و علاقه مند به همياری با دیگران / بهبود زمینه های رشد همه جانبه ی دانش آموزان =1- برخورداری جامعه از نیروی کار آماده ،ماهر،شاداب ،فعال و خلاق 2- ترقی همه جابه و متعادل جامعه در حوزه های مختلف دینی – فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی / ترقی همه جانبه و متعادل جامعه در حوزه های مختلف دینی – فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی = رشد شاخص های توسعه و پیشرفت ، مانند : ارتقای سطح علمی آحاد جامعه / افزایش سطح مشارکت مردم در عرصه های مختلف اجتماعی ،سیاسی ،فرهنگی و اقتصادی / کنترل و کاهش آمار مبتلایان به اعتیاد ،ایدز : ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و... / کاهش آمار جرم و جنایت / وبهبود شاخصه های توسعه ی اخلاقی ، اجتماعی ،اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی .

بر این مبنا آشکار است که بهبود و بهسازی روزآمد وبه عبارت دیگر رشد توسعه ی متعادل و منطقی هریک از نهادهای خانواده ، مدرسه و جامعه می تواند زمینه های رشد و توسعه ی گشتاری را فراهم سازد .

هدف متعالی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت آحاد جامعه و تعمیق خدمات آموزش علمی دینی و اجتماعی و بهبود خدمات محیطی در مدارس به هدف :

1ـ برخورداری جامعه از نیروی کار آماده ، ماهر، شاداب ، فعال و خلاق

2- ترقی همه جانبه و متعادل جامعه در حوزه های مختلف دینی – فرهنگی ، اجتماعی واقتصادی است .


مبلغ قابل پرداخت 4,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما